آیمو: صنعت کشتیرانی، رفاه دریانوردان را در اولویت قرار دهد

زمان مطالعه: 2 دقیقه



سازمان جهانی دریانوردی از صنعت کشتیرانی خواسته است تا رفاه دریانوردان که در هسته اصلی این صنعت هستند را در اولویت قرار دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرین تودی، با تداوم چالش های مربوط به تغییر خدمه و واکسیناسیون، سازمان جهانی دریانوردی تصمیم گرفته است امسال تمرکز خود را بر رفاه دریانوردان بگذارد و از افراد فعال در صنعت حمل و نقل دریایی که 90 درصد از تجارت جهانی را بر عهده دارند، تجلیل کند.

سازمان جهانی دریانوردی با موضوع “دریانوردان؛ در کانون آینده کشتیرانی”، به دنبال افزایش توجه به دریانوردان با اشاره به نقش ارزشمندی است که این افراد در حال حاضر و در آینده ایفا می کنند، هست.

کیتاک لیم، دبیرکل آیمو، در این خصوص گفت: حمل و نقل دریایی باعث رونق تجارت جهانی می شود و این تجارت بدون حضور دریانوردان انجام شدنی نیست. در حالی که چالش هایی مانند اتوماسیون و دیجیتالی شدن باعث تغییرات بزرگ در صنعت کشتیرانی می شود، ما همیشه به دریانوردان آموزش دیده و با انگیزه نیاز داریم. شعار سال 2021 نیز در راستای توجه ویژه به دریانوردان که در یک سال گذشته به دلیل همه گیری کرونا با مشکلات بی سابقه ای روبرو بوده اند، انتخاب شده است.

شیوع کرونا فشارهای زیادی برای دریانوردان ایجاد کرده است. طی یک سال و نیم گذشته، صدها هزار زن و مرد دریانورد، ماه ها فراتر از قراردادهای اولیه خود بر روی عرشه کشتی باقی ماندند و به دلیل محدودیت های سفر، امکان بازگشت به کشور خود را نداشته اند. این بحران تغییر خدمه، که نزدیک به یک سال است ادامه دارد، یک وضعیت اضطراری است که ایمنی کشتی ها را نیز تهدید می کند.

سازمان جهانی دریانوردی از دولت ها و کشورهای عضو خواسته است که دریانوردان را به عنوان نیروی کار کلیدی محسوب کرده و دسترسی آنها  به مراقبت های بهداشتی تسهیل کند. آیمو همچنین با تاکید بر روی سلامت دریانوردان اعلام کرده است که  با توسعه واکسن ها، نیاز به همکاری بیشتر و تلاش های هماهنگ برای تسهیل واکسیناسیون دریانوردان وجود دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آیمو سامانه ای جدید برای شناسایی چالش های کربن زدایی راه اندازی می کند

چ مهر 14 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه سازمان بین المللی دریانوردی و اداره دریانوردی سنگاپو نیروهای خود را برای راه اندازی پورتالNEXTGEN ، سامانه ای برای هماهنگی ذینفعان در راستای شناسایی چالش های کربن زدایی در صنعت حمل و نقل دریایی، متحد می کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان […]
آیمو، چالش های کربن زدایی،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: