عزم خط کشتیرانی مرسک برای به صفر رساندن انتشار گاز دی اکسید کربن

زمان مطالعه: 1 دقیقه

خط کشتیرانی مرسک اهداف بلند پروازانه ای را تعیین کرده تا به صفر کردن میزان انتشار گازهای گلخانه ای حاصل از فعالیتهای خود در سال ۲۰۴۰ دست یابد. این درحالی است که این شرکت در جاه طلبی اولیه خود، این مهلت را برای خودش تا سال ۲۰۵۰ تعیین کرده بود.

به گزارش مرین‌پرس، در دوازده ژانویه ۲۰۲۰ کشتیرانی مرسک غول لجستیکی دانمارکی اهداف جدیدی را برای به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه ای اعلام کرد تا با هدف محدود کردن گرمایش زمین به ۱/۵ درجه سانتی گراد همسو باشد. این اهداف فراتر از تلاش ‌های قبلی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ‌ای مربوط به ناوگان دریایی است، زیرا همه انتشارات مستقیم و غیر مستقیم در کل تجارت مرسک را پوشش می‌ دهد.

سورن اسکو، مدیر عامل مرسک در این رابطه اظهار داشت: “این اهداف بسیار جاه طلبانه، نشان دهنده تعهد ما به جامعه و بسیاری از مشتریانی است که خواستار زنجیره تامین با انتشار دی اکسید کربن به میزان صفر هستند.”

اهداف کوتاه مدت تا سال ۲۰۳۰ برای تضمین پیشرفت قابل توجه در کنترل گازهای گلخانه ای مستقیم مرسک در این دهه تعیین شده تا از انتشار سالانه پنج میلیون تن گاز دی اکسید کربن در جو جلوگیری شود. اینها شامل کاهش ۵۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای به ازای هر کانتینر حمل شده در ناوگان دریایی مرسک و کاهش ۷۰ درصدی در انتشار کربن از ترمینال‌ های کانتینری و لجستیکی مرسک میباشد و بسته به رشد تجارت اقیانوسی، این امر منجر به کاهش شدید گازهای گلخانه ‌ای بین ۳۵ تا ۵۰ درصد از پایه سال ۲۰۲۰ خواهد شد. بر پایه همین هدف بود که سال گذشته، مرسک با سفارش ناوگانی متشکل از هشت کشتی بزرگ کانتینریِ اقیانوس پیما با موتورهایی با قابلیت کارکرد با سوخت متانول عاری از کربن، به سر تیتر خبرها تبدیل شد.

منبع: آسام تدبیر

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید سردار ساسانی جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران

س بهمن 5 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه   بازدید سردار ساسانی جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران؛ به گزارش حوزه ارتباطات و امور بین الملل ایزوایکو؛ روز دوشنبه مورخ 4 آذرماه 1400 سردار ساسانی جانشین سازمان پدافند غیرعامل […]

همچنین بخوانید: