اختصاص ۷۵۰ میلیون دلار برای حمایت از صنایع دریایی بوشهر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

استاندار بوشهر در نشست بررسی وضعیت شرکت صدرا بر لزوم توسعه صنایع دریایی استان تاکید کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، ۷۵۰ میلیون دلار برای حمایت از صنایع دریایی استان مصوب شد.

به گزارش مرین‌پرس، احمد محمدی ‌زاده صبح صبح امروز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) در بوشهر، اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در حوزه دریا و صنایع مرتبط است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی به نقش مهم شرکت صدرا در ایجاد اشتغال و توسعه تولید اشاره کرد و ادامه داد: تیمی متشکل از معاون اقتصادی استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و مدیر شرکت صدرا به منظور رسیدگی به مشکلات مهم این شرکت تشکیل شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: یکی از اموری که تیم مذکور باید پیگیری کنند موضوع فرایند تخصیص اعتبار برای ساخت شناورها بر اساس برنامه زمان بندی دقیق است.

محمدی زاده گفت: موضوع مالکیت زمین صدرا از دیگر درخواست ها و مشکلات صدراست که در این زمینه باید راهکارهای لازم شناسایی و تمام تلاش برای صدور سند زمین صدرا انجام شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: انتظار داریم صدرا موضوع شریک کردن کارکنان بومی شرکت صدرا در سهام شرکت را در دستور کار و بررسی خود قرار دهد.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما کمک به توسعه فعالیت های صدرا است تا از این طریق روند اشتغال و تولید در این شرکت به نحوی مطلوب ادامه یابد.

استاندار بوشهر گفت: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، ۷۵۰ میلیون دلار برای حمایت از صنایع دریایی استان مصوب شد که حل مشکلات صدرا در این زمینه در اولویت قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، محمدی زاده یادآور شد: این اعتبار ۷۵۰ میلیون دلاری در سه سال و سالانه ۲۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود.

زارعی مدیرعامل صدرا هم در این نشست با تشریح پروژه های در دست اجرای شرکت صدرا گفت: پروژه های صدرا در بخش های ساخت شناور و کشتی های خارجی در دست انجام و بخشی از این پروژه ها به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین پروژه های مربوط به تعمیر و نگه داری سکوها هم در دست انجام است و با تامین منابع مالی جدید ساخت شناورها و کشتی های جدید را استارت می زنیم.

مدیرعامل صدرا اضافه کرد: هم اکنون در بخش تعمیرات پروژه های پارس جنوبی ۵۰۰ نفر و در بخش جزیره کشتی سازی بوشهر ۷۰۰ نفر نیرو برای شرکت صدرا کار می کنند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رشد اقتصاد جهان در ۱۰ سال آینده مبتنی بر تجارت آب محور خواهد بود

چ آبان 5 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه اقتصاد مبتنی بر اقیانوس که پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی پیشروی رشد اقتصاد جهانی باشد به بخش‌هایی مانند اوراق‌ کردن کشتی‌ها، کشتی‌سازی، حمل‌ونقل کانتینر و تدارکات، شیلات دریایی، گردشگری و منابع معدنی انگیزه کافی خواهد داد. این موضوع صادراتی با نیروی کار زیاد و با ارزش […]
رشد اقتصاد جهان در ۱۰ سال آینده مبتنی بر تجارت آب محور خواهد بود

همچنین بخوانید: