ایستگاه جزر و مدسنجی در بنادر هرمزگان راه‌اندازی شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه



تعمیرات اساسی، به روز رسانی و راه اندازی چهار ایستگاه جزر و مدسنجی در بنادر شهید رجایی، لنگه، کیش و شهید ذاکری قشم انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و‌ دریانوردی،علیرضا محمدی‌کرجی‌ران؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه هدف از نصب و راه اندازی چهار ایستگاه‌ جزر و مدسنجی پایش نوسانات تراز سطح آب و امکان تحلیل داده‌های جزر و مدسنجی است، گفت: داشتن اطلاعات تغییرات تراز دریا لازمه پیش بینی دقیق تر جزر و مد بوده  و این امر در پهلو دهی کشتی‌ها در بنادر و ساخت موج شکن ها و سایر سازه های دریایی نقش بسزایی ایفا می کند.

وی بیان داشت: ایستگاه‌های مذکور دارای یک سنجنده مکانیکی و یک سنجنده راداری است که وظیفه آن خواندن اطلاعات سطح آب در هر ۱۰ دقیقه یکبار بوده و اطلاعات احصا شده از طریق یک دستگاه داده نگار ذخیره و جمع‌آوری می‌شود. 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی مجتمع بندری شهید رجایی از دیگر مزایای برخورداری از اطلاعات جزر و مدسنجی را استفاده داده ها در تمامی فعالیت‌های مرتبط با محیط دریا، همانند هیدروگرافی و محاسبات سطوح جزر و مدی برای استفاده در امور مهندسی سواحل و ایمنی دریانوردی و تعیین چارت دیتوم منطقه(جانمایی نقاط کنترل ارتفاعی ایستگاه‌های پایش تراز سطح دریا) دانست.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بررسی آخرین وضعیت اسکله رو-رو ریلی بندرامیرآباد توسط مشاوران عالی مدیرعامل سازمان بنادر

ش دی 4 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مشاوران عالی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد از اسکله رو-رو ریلی و پروژه‌های در دست اقدام و قابل افتتاح این بندر بازدید و در جریان روند اجرای این پروژه ها قرار گرفتند. به گزارش پایگاه اطلاع […]
اله مراد عفیفی پور، مشاوران عالی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: