ضرورت فعال شدن اقتصاد دریا

زمان مطالعه: 3 دقیقه

رئیس ‌جمهور گفت: اقتصاد دریا و سواحل وسیع داریم اما سهم ما در اقتصاد دریا چقدر است؟ برخی کشورها سهم اقتصاد دریا تا ۵۰ درصد است، ما باید در این زمینه برنامه ‌ریزی کنیم.

به گزارش مرین‌پرس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور عصر پنج شنبه در چهاردهمین سفر استانی خود به استان هرمزگان در دیدار با نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مردم شهر بندرعباس، اظهار داشت: هرمزگان ذخایر بسیاری دارد. دریا، معادن، صنایع، زمینه رشد و پیشرفت بسیار و نیروی انسانی کارآمد که 1200 شهید این استان نشانه صدق آن هستند. ایثارگران و آزادگان و سردارانش مایه افتحارند.

رئیسی تصریح کرد: غواصان و شهدایی که نام‌آور شدند و نقشی که در عملیات‌های مختلف ایفا کردند و ایستادگی‌هایی که در برابر نیروهای آمریکایی و غاصبان و حضور سلحشورانه سپاه، نیروهای مسلح و بسیج که صیانت از این سرزمین می‌کنند و مردمی که پشتوانه این امنیت و اقتدار بوده، همه سرمایه هستند

وی گفت: باید به این سؤال پاسخ داده شود و پژوهشگران و اتاق‌های فکری که در زمینه علل فقر استان با وجود این همه ظرفیت، بررسی کنند و ما آماده‌ایم تا بررسی‌های آنان را بکار بگیریم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه حتما مدیر بومی مقدم است بر مدیر غیر بومی، افزود: قطعا جوانان تحصیل‌ کرده بومی باید بکار گرفته شوند و وقتی ما نیرویی داریم که می ‌تواند توان خود را به میدان بیاورد این تقدم بر او وجود دارد و ما در شورای اداری استان امشب در این زمینه تصمیم خواهیم گرفت.

آیت ‌الله رئیسی خاطرنشان ساخت: سواحل مکران را با ساز و کار قوی در بالاترین سطح و در بالاسر، تمام وزارتخانه‌ها برای تقویت اقتصاد گردشگری و اقتصاد دریا را به فعلیت برسانند و مواهب آن نه فقط برای ایران اسلامی بلکه برای منطقه مؤثر است.

وی ادامه داد: درصدی از درآمد صنایع استان باید به استان اختصاص یابد و این حتمی است و پاره‌ ای از کمبودها باید توسط این کار برطرف شود.

رئیس‌جمهور افزود: نقطه نظرات خود در آمایش سرزمینی را ارائه کنید و ما در بودجه سال آینده به این مهم توجه کرده‌ ایم و اگر اصلاحاتی نیاز است، حتما به دولت منتقل کنید.

رئیسی گفت: ته ‌لنجی باید ساماندهی شود تا لنج ‌دار بداند که چه کالایی، چگونه و بر چه اساسی و بر اساس چه نیازی می ‌تواند بیاورد و ما در زمینه کوله ‌بری هم همین حرف را داریم.

وی افزود: کشورهای همسایه اگر نیازی به سوخت دارند، رسما پیگیری شود و حرف ما ایجاد انضباط مالی در کشور است.

رئیس ‌جمهور اظهار کرد: اینجا اقتصاد دریا و سواحل وسیع داریم اما سهم ما در اقتصاد دریا چقدر است؟ برخی کشورها سهم اقتصاد دریا تا  ۵۰درصد است، ما باید در این زمینه برنامه ‌ریزی کنیم.

رئیسی افزود: در گردشگری سلامت، گردشگری آب و هوایی، گردشگری صنعتی و تولید خدمات می ‌توان گام‌ های بزرگی برداشت.

وی با بیان این سئوال که چرا در استان هرمزگان با وجود صنایع بسیار و همچنین بیش از هزار کیلومتر مرز دریایی باید شاهد فقر باشیم؛ افزود: پژوهشگران و اتاق‌ های فکر که روی این موضوع کار کرده اند موضوع را ریشه یابی کرده و علت ان را برای رفع مشکل ارائه دهند.

وی ادامه داد: کنار دریا و تشنه و کنار صنایع و فقر اصلا با هم نمی ‌خواند و در کنار این درآمد عظیم، باید فقر مطلق در گام ‌های ابتدایی ریشه ‌کن شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برقرای خط منظم کانتینری کشتیرانی والفجر در مسیر ایران به هندوستان

ش دی 25 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کاپیتان سید محمد رضا احمدی زاده با اشاره به برقراری خط منظم کانتینری شرکت کشتیرانی والفجر در مسیر ایران به هندوستان گفت: این خط از یک ماه پیش کالاهای صادراتی را با کشتی‌های کانتینری […]

همچنین بخوانید: