سرمایه گذاری 33 میلیون دلاری برای ساخت و بهره برداری مجدد از بندر بیروت

زمان مطالعه: 2 دقیقه



یک شرکت فرانسوی با قراردادی 10 ساله بر روی توسعه، تجهیز و نوسازی بندر بیروت در لبنان سرمایه گذاری می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت استراتژی، شرکت کشتیرانی فرانسوی CMA CGM Group پس از اعلام اینکه امتیاز پایانه کانتینری بیروت به شرکت تابعه CMA Terminals اعطا شده، یک طرح توسعه بلند مدت 10 ساله برای توسعه این بندر در لبنان ارائه کرده است.

 

قرارداد 10 ساله CMA از مارس 2022 آغاز می شود. این شرکت متعهد به سرمایه گذاری 33 میلیون دلاری شامل سرمایه گذاری 19 میلیون دلاری در دو سال اول برای ارتقاء زیرساخت ها از جمله نوسازی تاسیسات، خرید و  تعویض تجهیزات بندری است. 

این شرکت همچنین قصد دارد یک مرکز نگهداری قطعات یدکی جدید در این ترمینال بندری بسازد و همچنین عملیات زیست محیطی را با تجهیزات سبز و سازگار با محیط زیست تقویت کند.

 

عملیات کانتینری بندر بیروت در حال حاضر حدود 650000 TEU به صورت سالانه است. برنامه‌ CMA CGM افزایش دو برابری ظرفیت و رساندن آن به هدف 1.4 میلیون TEU در سال است.

 

رودلف سایده؛ رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت CMA CGM Group، در این خصوص گفت: “ما با وفاداری به تعهدات خود در قبال لبنان، به زودی طرح سرمایه گذاری بلند مدتی را راه اندازی خواهیم کرد که ترمینال کانتینری بندر بیروت را به یک تاسیسات پیشرفته و مطابق با بهترین استانداردهای بین المللی تبدیل می کند؛ پایانه کانتینری جدید لبنان تبادلات اقتصادی بین لبنان و سایر نقاط جهان را احیاء خواهد کرد.”

 

تمام تأسیسات بندری بیروت از جمله ترمینال کانتینری آن در جریان انفجار آگوست 2020 که در یکی از انبارهای مجاور این بندر رخ داد، به شدت آسیب دید. فعالیت ترمینال کانتینری که 85 درصد از ترافیک این بندر را شامل می شود، حدود یک هفته پس از انفجار از سر گرفته شد. در حال حاضر ۱۰ جرثقیل از 16 جرثقیل با ظرفیت محدود در این بندر در حال کار هستند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کوچک‌ترین خطای صهونیست‌ها با شدیدترین پاسخ ما روبه‌رو می‌شود

س اسفند 3 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که دشمنان تلاش دارند صرف هزینه‌های دفاعی برای کشور را به عنوان عاملی منفی در وضعیت زندگی مردم جلوه دهند، گفت: بدون تردید وضعیت معیشتی […]
کوچک‌ترین خطای صهونیست‌ها با شدیدترین پاسخ ما روبه‌رو می‌شود

همچنین بخوانید: