مزایای احیاء حمل‌و‌نقل دریایی ایران و قطر/ ضرورت راه‌اندازی خطوط مشترک و منظم کشتیرانی با کشورهای منطقه

زمان مطالعه: 3 دقیقه



رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه تقویت دپیلماسی منطقه‌ای ایران در حوزه دریایی و بندری امری ضروری است، گفت: باید شاهد راه‌اندازی خطوط مشترک و منظم کشتیرانی با کشورهای منطقه باشیم.

سید علی حسینی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با مزایای توافق و همکاری مشترک دریایی و بندری بین ایران و قطر، اظهارداشت: ایران و قطر روابط دیرینه و سنتی در حوزه تجارت دریایی به ویژه از بنادر دیر و بوشهر با بنادر قطر داشته اند اما متاسفانه در چند سال گذشته به دلیل مشکلات ناشی از تحریم، حجم تعاملات تجار در بخش حمل و نقل دریایی کاهش یافته است.

 

وی ادامه داد: باید به دنبال راهکار و راه حلی باشیم که تجارت منطقه ای و بومی کشور که از دیرباز با قطر برقرار بوده است، احیا شود و شاهد فعالیت اقتصادی بومیان منطقه و سایر علاقمندان به فعالیت اقتصادی بین ایران و قطر باشیم.

 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه امیدواریم امکان تردد کشتی های ایرانی به تمامی بنادر قطر فراهم شود، عنوان کرد: در گذشته کشتیرانی والفجر نیز سرویس های منظمی به کشورهای جنوب خلیج فارس داشت که طی چند سال اخیر کاهش پیدا کرده است.

 

حسینی با تاکید بر اینکه باید جایگاه و سهم خود را از حمل و نقل و مبادلات دریایی منطقه باز پس گیریم، گفت: ضرورت دارد، تجارت دریایی خود را با کشورهای منطقه به ویژه جنوب خلیج فارس افزایش دهیم.

 

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتیرانی های فعال در خلیج فارس به نحو مطلوب استفاده کرد، گفت: با توجه به مسافت کوتاه می توانیم در راستای افزایش حمل و نقل دریایی خود در منطقه گام برداریم.

 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه باید دپیلماسی منطقه ای کشور در حوزه حمل و نقل تقویت شود، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه و سازمان بنادر و دریانوردی باید در این زمینه تمرکز خود را معطوف کنند و در عین حال شرایط فعالیت به منظور تردد خط منظم کشتیرانی بین ایران و کشورهای منطقه فراهم شود.

 

حسینی با اشاره به اینکه قطر کشور مهمی در منطقه خلیج فارس به شمار می رود و ایران دارای ارتباط مستقیم با این کشور در حوزه انرژی است، گفت: زمانی که قطری ها با تحریم مواجه شدند، ایران تنها کشوری بود که حریم هوایی و دریایی خود را روی قطر باز گذاشت و این مساله برگ برنده ای برای روابط دو کشور است.

 

وی افزود: با توجه به تعاملات مناسب قطر در مناسبات بین المللی و ارتباط خوبی که با ایران دارد باید در راستای بهبود هرچه بیشتر و بهتر روابط تجاری خود با این کشور گام برداریم و همانگونه که با عمان تعامل اقتصادی خوبی داریم در رابطه با قطر نیز باید همین رویه را دنبال کنیم.

 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه افزایش تعاملات تجاری ایران و قطر باعث می شود تا به شورای همکاری خلیج فارس نزدیک شویم و روابط خود را با سایر کشورهای این شورا بهبود بخشیم، افزود: به طور حتم حضور و موجودیت ایران در مناسبات اقتصادی و روابط منطقه ای، کمک شایانی به اقتصاد کشور خواهد کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کاهش رسوب کالاهای اساسی در بندر امام(ره) با تسهیل و تسریع در فرآیند خروج کالاها

س اسفند 3 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه به دنبال تسهیل و تسریع در فرآیند ترخیص و بارگیری کالاهای اساسی در 11 ماهه سال جاری در بندرامام(ره) رسوب کالای اساسی در انبارهای این مجتمع بندری به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و‌ دریانوردی، عادل […]
رسوب کالا، بندر امام، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، عادل دریس، سازمان بنادر

همچنین بخوانید: