جذب سرمایه‌گذار برای پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد مارون

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/خوزستان مدیرکل شیلات خوزستان، از مزایده پرورش ۷۰۰ تن ماهی در قفس در دریاچه سد مارون واقع در شهرستان بهبهان خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون نیازمند سرمایه‌گذار است.

فتح الله ابوعلی در گفت و گو با مرین‌پرس، در خصوص جزییات طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد مارون اظهار کرد: جلسات متعددی با  سازمان آب و برق خوزستان، اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار و موافقت این دو دستگاه اجرایی اخذ و مطالعات لازم از طریق پژوهکشده آبزی‌پروری جنوب کشور انجام شده است.

وی از مزایده پرورش ۷۰۰  تن ماهی در قفس در دریاچه سد مارون واقع در شهرستان بهبهان خبر داد و افزود: طبق توافق‌های به عمل آمده فعلا مجوز پرورش ۷۰۰ تن ماهی در قفس شامل سه مزرعه با ظرفیت‌های ۱۰۰، ۲۰۰ و ۴۰۰ تن به مزایده گذاشته شده و نیازمند سرمایه‌گذار است.  

مدیرکل شیلات خوزستان گونه‌های مورد پرورش در این قفس‌ها را ماهی کپور، ماهیان خاویاری و قزل آلای رنگین کمان عنوان کرد و گفت: با نصب و راه‌اندازی قفس‌ها شاهد اشتغال ۷۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۴۰ نفر غیر مستقیم در منطقه خواهیم بود.

وی اظهار کرد: استفاده بهینه از ظرفیت‌های آبی پشت سدهای استان، اشتغالزایی، افزایش تولید و سرانه مصرف آبزیان، سهولت کار نسبت به استخرهای خاکی و بتنی و هزینه سرمایه‌گذاری کمتر و تولید بیشتر در واحد سطح از جمله مزیت ها و اهداف اجرای طرح پرورش ماهی در قفس است.  

مدیر کل شیلات خوزستان با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس  صنعت جدیدی است که نیازمند تخصص، توانایی مالی، مهارت و دانش کافی است، گفت:  پرورش ماهی در قفس  مانند هر کسب و کار دیگری دربرگیرنده الزامات، ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی است که مدیریت این موارد می‌تواند ضامن موفقیت طرح باشد.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حمله سایبری به بزرگترین بندر کانتینری هند

چ اسفند 4 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس مقامات پایانۀ کانتینری جواهر لعل نهرو اعلام کردند سیستم‌های فنّاوری اطلاعات و مدیریتی این بندر بر اثر یک حمله هکری دچار نقص امنیتی مشکوک شده و برخی از سیستم‌های اطلاعاتی آسیب دیده است. به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، به گفتۀ یک منبع […]

همچنین بخوانید: