تقویم ممنوعیت صید در آب های هرمزگان در سال 1401 اعلام شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هر گونه صید، خرید، فروش، حمل و نگهداری این آبزیان در زمان ممنوعیت صید جرم محسوب می شود.

به گزارش مرین‌پرس، مدیركل شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت رعایت فصول صید و ممنوعیت های صید و صیادی، تقویم ممنوعیت صید در آب های هرمزگان در سال 1401را اعلام كرد.

عبدالرسول دریایی گفت:صید هامور ماهیان از اول فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه سال 1401 در آب های این استان ممنوع است.

دریایی اظهار داشت: براساس این تقویم صید ماهی حلوا سیاه و شوریده نیز از اول اردیبهشت ماه تا پایان خرداد ماه 1401 در صیدگاه های این استان واقع در آب های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان ممنوع اعلام شده است.

وی با اشاره به تغییر زمان ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در سال های اخیر، خاطرنشان كرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و همچنین اظهار نظر جامعه صیادی زمان ممنوعیت صید این ماهی در چند سال اخیر به 15 فروردین تا پایان اردیبهشت ماه تغییر یافته است.

مدیركل شیلات هرمزگان زمان ممنوعیت صید میش ماهیان را نیز از 15 مردادماه تا پایان شهریورماه سال آینده اعلام كرد.

عبدالرسول  دریایی با بیان اینكه ممنوعیت صید در روش مشتا نیز از 16 فرودین تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری است تصریح كرد: صید میگو نیز در استان هرمزگان در تمام طول سال به جز فصل صید میگو (حدود اوایل مهر تا پایان آبانماه) ممنوع است. هرگونه صید، خرید، فروش، حمل و نگهداری این آبزیان در زمان ممنوعیت جرم محسوب می شود و از طریق مراجع قضایی قابل پیگرد است.

دریایی با تاكید بر رعایت تقویم فصول ممنوعیت صید اظهار كرد: شیلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه گونه های ارزشمند در فصل بهار، نسبت به اعلام زمان ممنوعیت صید اقدام و اطلاع رسانی می كند.

برای ورود به کانال تلگرام و مشاهده اخبار کلیک کنید.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تشكیل چهارمین جلسه شورای عالی راهبردی توسعه شیلات

د فروردین 15 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه چهارمین جلسه شورای عالی راهبردی توسعه شیلات به ریاست قائم مقام وزیر در قرارگاه امنیت غذایی كشور با حضور معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران و سایر اعضاء در محل سالن جلسات سازمان شیلات ایران برگزار شد. به گزارش مرین‌پرس، در این جلسه كه با […]

همچنین بخوانید: