تخلیه ١٧ میلیون و ۵١٧ هزار تن کالای اساسی در سال گذشته در بندر امام (ره)/ رشد ۲۶ درصدی در بارگیری کالاهای اساسی

زمان مطالعه: 1 دقیقه



بیش از ١٧ میلیون و ۵۱۷ هزار تن انواع کالای اساسی در دوازده ماهه سال گذشته در مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه شده که این امر رکورد بی‌سابقه‌ای است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عادل دریس؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به پهلوگیری ٢٨٩ فروند کشتی حامل انواع کالای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) در دوازدهه ماهه سال گذشته، گفت: بیش از  ١٧ میلیون و ۵١٧ هزار تن کالای اساسی در این بندر تخلیه شد که ١٩ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ نشان می‌دهد که در مقایسه با سال‌های گذشته رکورد کم سابقه‌ای به شمار می‌آید. 

وی با اشاره به همکاری دستگاه‌هایی اجرایی و نهادهای مرتبط در فرآیند صدور مجوزهای ترخیص کالا به منظور تسریع در روند ارسال کالاهای اساسی به تمام نقاط کشور، بیان داشت: در بازه‌ زمانی یاد شده نزدیک به  ١٨ میلیون و ٣٠٠ هزارتن کالای اساسی بارگیری و به نقاط مختلف کشور ارسال شد که ٢۶ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: با  آماده‌سازی بستر فعالیت حمل و نقل ریلی نزدیک به  ٢ میلیون تن کالا از طریق ناوگان ریلی به نقاط مختلف کشور ارسال شده که این عدد نسبت به سال۹۹حدود ١١ درصد رشد یافته است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اختصاص 6000 میلیارد تومان اعتبار برای برق روستایی و توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر

ی فروردین 21 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه قانون بودجه سال 1401 اعتبار 6000 میلیارد تومانی را برای توسعه و نگهداری شبکه برق روستایی و توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر و پاک پیش‌بینی کرده است. به گزارش «مرین‌پرس» بر اساس ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور، دولت موظف شده است برای تأمین بخشی از […]
اختصاص 6000 میلیارد تومان اعتبار برای برق روستایی و توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر

همچنین بخوانید: