افزایش ظرفیت ناوگان تجاری ترکمنستان در دریای کاسپین

زمان مطالعه: 1 دقیقه

با تهاجم مسکو به اوکراین که به تحریم روسیه توسط غرب انجامید، مشکلات حمل و نقل دریایی بیش از پیش تشدید شد و شیوع دوباره کرونا در چین نیز به معضلات زنجیره تامین جهانی دامن زد.

به گزارش مرین‌پرس، در چنین شرایطی توان کریدور میانی به موضوع داغ زنجیره تامین تبدیل شده و نگرانی‌های زیادی در رابطه با ظرفیت این مسیر در مقایسه با راه آهن سریع السیر شرقی غربی روسیه (که اکنون دیگر به دلیل تحریمها برای بسیاری از صاحبان کالا، خطوط کشتیرانی و فورواردرهای بین‌المللی قابل استفاه نیست)، مطرح شده است.

شرکت At-abraý یک شرکت کشتیرانی خصوصی ترکمنستان و ارائه دهنده خدمات لجستیکی است که کشتی خود را در دریای کاسپین اداره می‌کند.

کشتی دولتی فعلی در اختیار این شرکت به نام “TURKMENISTAN” است.

کشتی “ترکمنستان” که در سال ۱۹۹۲ برای حمل و نقل محموله‌های عمومی ساخته شده است، می‌تواند حداکثر تناژ ناخالص ۳۱۵۲ متریک تن را حمل کند.

اخیراً مراحل تعمیر و نوسازی این شناور به پایان رسیده و اکنون در دریای کاسپین بین بندر ترکمن باشی و باکو فعال است.

طول این کشتی ۱۱۵/۸۹ متر و عرض آن ۱۳ متر است و می‌تواند بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ تی ای یو کانتینر را به طور همزمان حمل کند.

در مواردی که محمولات در بنادر آماده باشند، این شناور می تواند ۲ تا ۳ سفر در هفته انجام دهد.

شرکت At-abraý (ترکمن لاین) همچنین قصد دارد یک کشتی دیگر را به ناوگان خود در دریای کاسپین اضافه کند تا ظرفیت حمل هفتگی را به ۱۰۰۰ تی ای یو در هفته افزایش دهد.

چنین تلاشی بخشی از برنامه At-abraý (ترکمن‌لاین) برای افزایش حضور کشتی‌های ترکمن در بازار دریای کاسپین و در نتیجه افزایش ظرفیت و ترانزیت از طریق ترکمنستان در کریدور میانه و تراسیکا است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۱۸ می؛ روز جهانی زنان در دریانوردی

ی اردیبهشت 18 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس سمپوزیوم بین‌ المللی با موضوع آموزش، شفافیت، به رسمیت شناختن و حمایت از یک محیط کاری بدون موانع، به صورت مجازی در ۱۸ می ۲۰۲۲ برگزار می‌ شود. به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، این سمپوزیوم نیاز به حضور زنان در جامعه […]

همچنین بخوانید: