تسهیلات ویژه سنگاپور به کشتی های سبز

زمان مطالعه: 1 دقیقه



سنگاپور به عنوان یکی از پیشگامان طرح بنادر سبز، تسهیلاتی را برای کشتی هایی که استانداردهای زیست محیطی سازمان جهانی دریانوردی را رعایت می کنند، در نظر گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم پرایم، سازمان دریانوردی و بنادر سنگاپور از اول ماه می 2022 اعلام کرد که تغییراتی را در برنامه بندر سبز خود به منظور تشویق پایداری زیست محیطی کشتی‌های اقیانوس پیما که به بندر سنگاپور تردد می کنند، معرفی می‌کند. در ماه آوریل، سنگاپور اعلام کرد که مشوق های مالی را برای کشتی هایی که تحت ثبت پرچم سنگاپور قرار می گیرند یا در حال حاضر در سنگاپور ثبت شده اند و استانداردهای کارایی IMO یا سوخت سبز را اتخاذ کرده اند، در نظر گرفته است. 

کشتی‌های جدید ثبت‌شده در سنگاپور می‌توانند واجد شرایط دریافت تسهیلات بین 50 تا 100 درصدی برای هزینه ثبت اولیه و مالیات تناژ سالانه خود باشند، در حالی که کشتی‌های ثبت‌شده فعلی که استانداردهای جدید را اتخاذ می‌کنند، واجد شرایط دریافت تسهیلات بین 20 تا 100 درصد هستند.

بر اساس برنامه بنادر سبز، سنگاپور اکنون تخفیف های را نیز در عوارض بندری ارائه می دهد. کشتی‌هایی که در بندر تردد می‌کنند می‌توانند با استفاده از سوخت بدون کربن، از هیدروژن گرفته تا سوخت‌های غیر کربنی حاصل از برق تجدیدپذیر مبتنی بر انرژی خورشیدی، بادی یا آبی، 30 درصد عوارض بندری کمتری پرداخت کنند. این رقم برای کشتی‌هایی از سوخت‌های کم کربن از جمله LNG استفاده می کنند 20 و دیگر سوخت‌های زیستی واجد شرایط کاهش 25 درصدی عوارض بندری هستند.

سنگاپور همچنین مشوق‌هایی را برای کشتی‌های دارای مجوز درنظر گرفته است؛ کشتی‌های تازه‌ساختی که از سوخت‌های کم کربن یا کربن صفر استفاده می‌کنند یا کاملاً برقی هستند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هشدار ازدحام و ترافیک کشتی ها در بنادر اروپایی

س خرداد 17 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه فدراسیون شرکت‌های بندري خصوصی و پایانه‌های اروپایی در خصوص ایجاد ترافیک بالای کشتی ها در بنادر اروپایی برای تخلیه و بارگیری پس از اتمام قرنطینه کرونا هشدار داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو، فدراسیون […]
فدراسیون، شرکت‌های بندری خصوصی، ازدحام و ترافیک کشتی ها،سازمان بنادر و دریانوردی

همچنین بخوانید: