پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان “شیلات کارت” در استان همدان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/همدان سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان همدان از پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان شیلات کارت در این استان به عنوان اولین استان در سطح کشور خبر داد.

جعفر کاویانی دلشاد در گفت‌وگو با مرین‌پرس اظهار کرد: در بحث حمایت از تولیدکنندگان با توجه به آزادسازی ارز ترجیحی و گران شدن خوراک ماهی و نهاده‌ها دولت در بحث پرداخت سرمایه در گردش مساعدت داشته و سازمان جهاد کشاورزی استان همدان  ۱۰ طرح به مبلغ ۷میلیارد تومان را برای تسهیلات سرمایه در گردش به بانک معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون  ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت اولیه “شیلات کارت” در استان همدان انجام‌ گرفته و استان همدان اولین پرداخت شیلات کارت را در سطح کشور داشته است، افزود: بانک کشاورزی از نقش موثری در تسریع و کمک به پرداخت هر چه سریعتر این تسهیلات به تولیدکنندگان برخوردار است.

کاویانی دلشاد با اشاره به اینکه شناسایی واحدها و نمایندگی‌های خوراک ماهی و فروش بچه‌ماهی و مراکز تکثیر ماهی سطح استان انجام شده، ادامه داد: در همین رابطه دستگاه‌های حوزه این مراکز به بانک کشاورزی معرفی خواهند شد تا تولیدکنندگانی که شیلات کارت دریافت کرده‌اند در زمان خرید نهاده و بچه ماهی با مشکل مواجه نشوند.

وی همچنین تصریح کرد: در بحث ایجاد واحدهای جدید پرورش ماهی تاکنون هشت طرح برای دریافت سرمایه ثابت و سرمایه در گردش در استان همدان با اعتباری افزون بر ۲۵ میلیارد تومان به بانک معرفی شده‌اند که این طرح‌ها از طرح‌های عمده سطح استان به شمار می‌روند.

کاویانی دلشاد با بیان اینکه این طرح‌های عمده پرورش ماهی معرفی شده به بانک در سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید ،خاطرنشان کرد: شرکت قزل دانش نهاوند برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش  به بانک‌معرفی شده تا با اخذ تسهیلات سرمایه در گردش دوباره فعالیت خود را آغاز کرده و بتواند با تولید تخم چشم زده در تولید این محصول در سطح  کشور در این زمینه تحول ایجاد کند.

وی یاد آور شد: واحد پرورش ماهی مداربسته ۲۰۰ تنی نیز برای پرداخت تسهیلات به بانک معرفی شده که ظرف یک یا دو ماه آینده فعال شده و به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امسال سه هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد در گنبدکاووس معدوم شد

ش خرداد 21 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش ایرنا، نادر گوگلانی روز شنبه در حاشیه آغاز مانور سراسری نظارت بر محصولات کشاورزی در گنبدکاووس اظهارداشت: بسیاری از بیماری‌های مشترک انسان و دام از طریق فرآورده‌های خام دامی منتقل می‌شود و در این راستا دامپزشکی به عنوان متولی بهداشت دام و طیور، نظارت کنترلی […]

همچنین بخوانید: