امسال سه هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد در گنبدکاووس معدوم شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش ایرنا، نادر گوگلانی روز شنبه در حاشیه آغاز مانور سراسری نظارت بر محصولات کشاورزی در گنبدکاووس اظهارداشت: بسیاری از بیماری‌های مشترک انسان و دام از طریق فرآورده‌های خام دامی منتقل می‌شود و در این راستا دامپزشکی به عنوان متولی بهداشت دام و طیور، نظارت کنترلی و اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این نوع از بیماری‌ها و پاسداری از سفره مردم را در اولویت خود قرار داده است.

وی بیان کرد: چهار تیم نظارتی دامپزشکی گنبدکاووس امروز در قالب مانور سراسری نظارت بر محصولات کشاورزی تلاش می‌کنند تمام مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها و جگرکی‌ها را مورد رصد و پایش قرار دهد.

گوگلانی ادامه داد: در مدت زمان اجرای این مانور، کیفیت فرآورده‌های خام دامی از نظر تاریخ مصرف، برچسب کالا و کیفیت مورد پایش قرار می‌گیرد و در صورت وجود مشکل این فرآورده‌ها ضبط و با حکم مراجع قضایی در خصوص سرنوشت آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس هم هدف از اجرای این مانور را بررسی موجودی کالاها به خصوص کالاهای تنظیم بازاری نظیر شکر و برنج و نظارت بر برخی تخلفات مانند عرضه محصولات پروتئینی و لبنی در واحدهای غیرمرتبط و گرانفروشی، عدم درج قیمت و رعایت وارد بهداشتی اعلام کرد.

حبیب‌الله زارع افزود: ناظران تیم‌های بازرسی نسبت به تشکیل پرونده و معرفی متخلفان به مراجع تعزیراتی اقدام خواهند کرد. 

زارع ادامه داد: در هفته جاری با هماهنگی اعضای ستاد کارگروه آرد و نان شهرستان فرایند نصب دستگاه‌های کارت‌خوان در نانوایی‌های شهرستان آغاز خواهد شد و تا ۲ هفته آینده تمام نانوایی‌های گنبدکاووس به این دستگاه‌ها مجهز می‌شوند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کابوس مین‌های دریایی تهدیدی فراروی صدور غلات اوکراین به سراسر دنیا

ش خرداد 21 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش گروه بین الملل مرین‌پرس به نقل از خبرگزاری رویترز، دریای سیاه که مسیر مناسبی برای حمل غلات، نفت و سایر کالا‌های حیاتی است در آب‌های بلغارستان، رومانی، گرجستان، ترکیه، اوکراین و روسیه مشترک می‌باشد. در این ارتباط دولت اوکراین اعلام کرده ۲۰ میلیون تُن […]

همچنین بخوانید: