تمرین بازرسی و نظارت بر بازار کالاهای اساسی کشاورزی در قشم برگزار شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرنگار ایرنا، این تمرین با حضور نیروهای بازرسی جهاد کشاورزی، سازمان شیلات، دامپزشکی، منابع طبیعی و آبخیزداری و شهرداری قشم برگزار شد که بارزسان در قالب گشت های مشترک این دستگاه ها روانه بازار شدند.

در قالب این تمرین ۱۴ بازرس در قالب ۶ تیم خودرویی برای نظارت بر بازار محصولات اساسی کشاورزی اقدام به بازرسی از واحدهای تولیدکننده مواد غذایی اساسی، انبارها و بنکداری ها و فروشگاه های عرضه محصولات غذایی (خواروبار فروشی ها، قصابی ها، فروشگاه های لبنیات و مواد پروتئینی، میوه فروشی ها و نانوایی ها) شهر قشم و شهر درگهان کردند.

این تمرین صبح امروز – شنبه – با رمز «یا علی بن موسی الرضا علیه السلام» همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان و با حضور پنج تیم خودروی در سطح شهر قشم و یک تیم خودروی در شهر درگهان با هدف رصد و پایش محصولات اساسی کشاورزی از تولید تا عرضه انجام شد.

در اجرا و برگزاری این تمرین ۱۶۰ بازرس در استان هرمزگان در قالب ۷۸ خودرو بر توزیع و قیمت کالاهای اساسی نظارت می‌کنند و از این تعداد ۷۵ بازرس و ۲۸ خودرو در شهرستان بندرعباس تمرکز دارند.  

در اجرای این تمرین پرسنل جهاد کشاورزی شهرستان قشم و بازرسان با قاطعیت با گران فروشان و متخلفان با رعایت قانون و اخلاق برخورد می کنند.

هدف از برگزاری این تمرین این است که در شرایطی که دولت در سخت ترین دوره اقتصادی و هجمه‌های تحریم از خارج به سر می‌برد، تولید و توزیع کالاهای اساسی نباید با رفتار عده‌ای سودجو تخت تاثیرات منفی قرار بگیرد.

اطمینان از وفور کالاهای اساسی پر مصرف کشاورزی در بازار و عرضه بدون مشکل آنها و مقابله با تخلفاتی نظیر کم فروشی، گران فروشی، عرصه خارج از شبکه، قاچاق و احتکار از اهداف برگزار تمرین بازرسی و نظارت بر محصولات اساسی کشاورزی در قشم به شمار می رود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امسال ۲۲۰ تن ماهی در استخرهای ۲ منظوره گنبد و مینودشت تولید می‌شود

ش خرداد 21 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامحسن قزاق روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته جهادکشاورزی (۲۱ تا ۲۷ خرداد) اظهارداشت: شیلات آماده ارائه مجوز برای احداث استخر ۲ منظوره تا مساحت ۳۰۰ مترمربع و یا احداث آببندان تا مساحت سه هزار مترمربع به ازای هر حلقه […]

همچنین بخوانید: