رهاسازی بالغ بر ۳.۵ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در آستارا + تصاویر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/گیلان سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی سفید به منظور غنای ذخایر آبزیان در رودخانه چلوند بخش لوندویل شهرستان مرزی آستارا رهاسازی شدند.

با هدف حفظ ذخایر آبزیان دریای خزر سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی استخوانی در سه مرحله در رودخانه چلوند بخش لوندویل شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان رها سازی شدند.

مراسم رهاسازی بچه ماهی‌های سفید با استفاده از دو دستگاه تانکر مخصوص حمل ماهی، ظهر امروز با حضور فرماندار آستارا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار، بخشدار لوندویل و جمعی از دوستداران محیط زیست برگزار شد.

عنایت رضایی پور، فرماندار شهرستان آستارا در حاشیه این مراسم در گفت وگو با مرین‌پرس اظهار کرد: شیلات استان گیلان با هدف حفظ ذخایر آبزیان دریای خزر در رودخانه‌هایی که شرایط مهاجرت ماهی را دارند، در راستای غنی‌سازی و بازسازی ذخایر ماهیان سفید خزری وارد عمل شده و ماهیان پرورش‌یافته را پس از تولید در رودخانه‌ها رهاسازی می‌کند.

وی افزود: بچه ماهی‌هایی که با دو دستگاه تانکر حمل بچه ماهیان استخوانی از مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان شهید انصاری رشت به آستارا حمل شده بودند در محل رودخانه چلوند شهر لوندویل آستارا با حضور کارشناسان شیلات رهاسازی شدند.

فرماندار آستارا خاطرنشان کرد: رودخانه‌های حاشیه دریای خزر که بستر ترمیم ذخایر دریایی، تولید مثل و تخم ریزی ماهی‌های استخوانی هستند و آب مناسب آنها امکان رهاسازی میلیون‌ها قطعه بچه ماهی را فراهم می‌کند، محل بسیار خوبی برای ترمیم ذخایر دریایی محسوب می‌شوند.

به گزارش مرین‌پرس، این اقدام اداره کل شیلات استان گیلان و شهرستان مرزی آستارا در سه مرحله انجام شد و در مجموع سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی استخوانی در رودخانه چلوند شهر لوندویل شهرستان آستارا رهاسازی شدند.

رهاسازی بالغ بر ۳.۵ میلیون هزار قطعه بچه ماهی استخوانی در آستارا + تصاویر

رهاسازی بالغ بر ۳.۵ میلیون هزار قطعه بچه ماهی استخوانی در آستارا + تصاویر

رهاسازی بالغ بر ۳.۵ میلیون هزار قطعه بچه ماهی استخوانی در آستارا + تصاویر

رهاسازی بالغ بر ۳.۵ میلیون هزار قطعه بچه ماهی استخوانی در آستارا + تصاویر

انتهای پیام

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آغاز عملیات اجرایی بازسازی بندر بیروت

د خرداد 23 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ “علی حمیه” وزیر حمل‌و‌نقل لبنان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد طرح جامع بازسازی بنادر بیروت تهیه  شده و عملیات اجرایی با همکاری بانک جهانی  به زودی آغاز می‌شود. وی گفت: در این ارتباط توافقنامه همکاری بین “عمر ایتانی” مدیر بندر بیروت و […]

همچنین بخوانید: