تقاطع غیرهمسطح بندر شهید رجایی تا یک ماه آینده قابل بهر‌ه‌برداری است/بهره‌برداری از پست دوم اسکله نفتی بندر شهیدرجایی؛ درآینده‌ نزدیک

زمان مطالعه: 2 دقیقه



عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: پست دوم اسکله نفتی بندر شهیدرجایی به زودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،  محمدرضا اله‌یار در بازدید از طرح‌های تعمیرات اساسی، تجهیزاتی و مخابراتی و فاز سوم طرح‌ توسعه بندر شهید رجایی با اشاره به طرح‌های شاخص و قابل افتتاح در این بندر گفت: با توجه به وجود طرح‌های متعدد در بندر شهید رجایی به عنوان مهم‌ترین بندر تجاری ایران، مدیریت و نظارت دقیق بر این طرح‌ها می‌تواند به تسریع روند احداث، تکمیل و بهره‌برداری آنها کمک شایانی کند.

 

وی بیان داشت: تقاطع غیرهمسطح بندر شهید رجایی که مراحل نهایی آن در حال انجام و یکماه آینده قابل بهره‌برداری است، به کاهش ترافیک در این محور کمک قابل توجهی خواهد کرد.

 

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص ساختمان مرجع دریایی بندر شهید رجایی گفت: با توجه به وسعت استان هرمزگان و برخورداری از بنادر و جزایر متعدد و همچنین در راستای ایمنی بیشتر تردد شناورها و مدیریت ناوبری در منطقه، احداث این مرکز یکی از نیازهای ضروری محسوب می‌شود. 

 

اله‌یار  به تقاطع‌ها، تعمیرات اساسی تاسیسات زیربنایی و جاده‌های منتهی به بندر شهید رجایی و همچنین استفاده از تکنولوژی جدید که قابلیت نگه‌داری بهتر با طول عمر بیشتر باشد، اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این است بیشتر جاده‌ها و خیابان‌های داخل و منتهی به بندر شهید رجایی به تکنولوژی‌های جدید و مدرن مجهز شوند. 

 

وی با اشاره به اثرگذاری تجهیزات جدید و به روز در توسعه، تکمیل و نگهداری ابنیه‌ بندر شهید رجایی، افزود: به موازت پیشرفت فیزیکی طرح‌ها، امکانات عملیاتی و تجهیزاتی آن‍ها به روزرسانی می‌شود.

 

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی ساخت سه پست اسکله نفتی در بندر شهید رجایی را از جمله طرح‌های شاخص اقتصاد مقاومتی برشمرد و اظهارکرد: به زودی امکان استفاده و بهره‌برداری از پست دوم اسکله نفتی فراهم می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ساخت اسکله‌های یاد شده با قابلیت پذیرش شناورهای بزرگ نفتی با اتکاء بر توان داخلی انجام و بیش‌تر تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور و توسط شرکت‌های دانش بنیان ساخته شده است.

 

به گفته معاون مهندسی سازمان بنادر، با تکمیل مرحله سوم بندر شهید رجایی، امکان پهلوگیری همزمان سه کشتی نسل هفتم اقیانوس پیما با آبخور ۱۷.۵ متر و طول ۴۰۰ متر با بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU کانتینر فراهم می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استان بوشهر قطب تولید و تکثیر بچه‌ماهی در کشور می‌شود

چ خرداد 25 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرنگار مهر، علی احمدی‌زاده صبح چهارشنبه در بازدید از پروژه مجتمع آبزیان دریایی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای پرورش آبزیان در آب‌های استان بوشهر، با اجرای این پروژه این استان به قطب تولید و تکثیر بچه‌ماهی کشور تبدیل می‌شود. وی خاطر نشان […]

همچنین بخوانید: