افزایش ۴۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا

زمان مطالعه: 1 دقیقه

افزایش 49 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا

به گزارش مرین‌پرس، کیانوش امیری افزود: از ابتدای سال جاری تا ۲۳ بهمن ماه به وسیله ۱۰۳ فروند کشتی در بندر آستارا، ۱۲۸ هزار و ۷۲ تن کالا صادر و ۳۱ هزار و ۹۳۷ تن کالا وارد شده است.
وی افزود: میزان ترانزیت کالا از بندر آستارا در زمان یاد شده ۲۵ هزار و ۵۵۴ تن است و تعداد کشتی های پهلو گرفته نسبت به سال قبل، حدود ۲۴ درصد افزایش یافته و با پایان لایروبی بندر، تعداد کشتی های تردد کننده افزایش خواهد یافت.
رئیس اداره بندر و دریانوردی آستارا انواع چوب، میوه و تره بار، تخته ام دی اف، کربنات کلسیم، سیمان، کاشی و سرامیک، گچ ساختمانی، رول و شمش آهن، پلی اتیلن و سنگ گرانیت را مهمترین کالاهای جابه‌جا شده در بندر اعلام کرد.
وی بیان کرد: نزدیکی بندر آستارا به کشورهای آسیای میانه از مزایای این واحد بندری است و با ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و جمهوری آذربایجان با سرمایه گذاری بخش خصوصی، تحول بزرگی در توسعه اقتصادی دو کشور روی خواهد داد.
مجتمع بندری آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و حاشیه دریای خزر با ۶۰ هکتار وسعت، به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپاست.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و با این کشور همسایه ۳۸ کیلومتر مرز خشکی و ۱۵ کیلومتر مرز آبی دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوخت کشتی‌ها با کمک هوش مصنوعی

ج بهمن 24 , 1399
زمان مطالعه: 1 دقیقه   به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس، شرکت ABB اخیراً با ساخت یک دستگاه دیجیتالی با استفاده از هوش مصنوعی به کمک کاهش سوخت کشتی‌ها آمده است. بر اساس این گزارش نصب این دستگاه در کشتی‌ها حداقل ۱۰ تا ۳۰ درصد به کاهش سوخت، کاهش هزینه‌ها و […]

همچنین بخوانید: