با بزرگترین بنادر دانمارک آشنا شوید

زمان مطالعه: 4 دقیقه



بنادر بزرگ دانمارک به تجهیزات مدرن و امروزی مجهز بوده و با بسیاری از بنادر بزرگ آسیایی ارتباط دریایی مستقیم دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرینرز، دانمارک دارای اقتصادی توسعه یافته با بخش حمل و نقل دریایی قوی است که تحت نظارت سازمان دریایی دانمارک قرار دارد. دانمارک بخش گردشگری پررونقی نیز دارد که حدود 130 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی کشور کمک می کند.

دانمارک سرمایه گذاری زیادی در توسعه زیرساخت های پایدار انجام داده است. به دلیل رویکرد انرژی های سبز، حدود 50 درصد از برق مورد نیاز این کشور توسط مزارع بادی و پنل های خورشیدی تامین می شود. دانمارک حدود 130 بندر دارد که تعدادی از آنها تجارت بین‌المللی دارند. بیشتر بنادر بزرگ این کشور مجهز به جدیدترین سیستم ها و پایانه‌های مدرن هستند.

 بندر آرهوس

بندر آرهوس که در خلیج آرهوس در ساحل شرقی جوتلند واقع شده است، بزرگترین و شلوغ ترین بندر کانتینری دانمارک است که بیش از 60 درصد از ترافیک کانتینری را به خود اختصاص داده است. آرهوس به لحاظ استراتژیک در دریای بالتیک، نزدیک به منطقه اصلی تولید و صنعتی در غرب دانمارک قرار دارد. آرهوس تنها بندر در دانمارک است که می تواند بزرگترین کشتی های کانتینری جهان را پذیرا باشد.

آرهوس مستقیماً به بزرگراه اروپایی E45 و فرودگاه بین المللی متصل بوده و تقریباً 11290000 تن محموله، 400000 TEUs و بیش از 8000 کشتی هر ساله در این بندر جابجا می شود.

از این بندر محصولات کشاورزی، لبنیات، روغن‌های گیاهی، گوشت بسته‌بندی شده، شیر تغلیظ شده، مبلمان و ماشین‌آلات صادر شده و غلات، زغال‌سنگ، علوفه، کود، دانه‌های سویا، الوار و روغن کوپرا وارد می شود. 

بندر آرهوس دارای 6 پایانه تخصصی است که در مجموع اسکله ای به طول 8.8 کیلومتر برای جابجایی کانتینر، فله، محموله مایع و مسافر دارد. این بندر دارای یک مجتمع صنعتی بزرگ است که 150 شرکت خصوصی را در خود جای داده است. 

0 1

 بندر کپنهاگ

بندر کپنهاگ در ساحل شرقی Sjaelland قرار داشته و در گذشته  با بندر مالمو ادغام شده تا بندر مالمو کپنهاگ ایجاد شود. کالاهای مصرفی، مصالح ساختمانی، وسایل نقلیه، سوخت هواپیما و محموله های متفرقه از جمله اقلامی است که در این بندر تخلیه و بارگیری می شود. این بندر به یک بندر داخلی، بندر شمالی و بندر پرووستن تقسیم شده و سالانه پذیرای بیش از 8000 کشتی، 15000000 تن محموله و بیش از 194000 TEU است.

بندر کپنهاگ یک مرکز مهم مالی و تجاری است که به منطقه اسکاندیناوی-بالتیک خدمات ارائه می دهد و چندین شرکت بین المللی را در بندر شمالی جای داده است. 

بندر کپنهاگ دارای 10 اسکله برای پذیرش کشتی های سایز پاناماکس و دو پایانه کانتینری به مساحت 250000 متر مربع با عمق آب 9.5 متر است. کشتی های فیدر حامل کالاهای مصرفی از هامبورگ، روتردام و برمرهاون به طور منظم به این بندر تردد میکنند. 

ترمینال فله این بندر بزرگترین تأسیسات در شرق دانمارک است که با اسکله ای به طول 650 متر و فضای انبار 18 هکتاری مجهز شده است. ترمینال نفتی دارای 8 اسکله و مخازن ذخیره سازی متعدد برای تامین نیازهای سوخت منطقه ای و بین المللی است. 

 0 2

 بندر گرنا

بندر Grenaa در ساحل شرقی یوتلند و در 60 کیلومتری بندر آرهوس واقع شده است. این بندر در تمام طول سال فعال بوده و دارای یک بندر طبیعی است که به شش بخش تقسیم شده است. غلات، دانه ها، کاغذ و سنگ صادرات اصلی این بندر هستند در حالی که عمده واردات آن شامل زغال سنگ، فسفات ها، نمک نمک، مواد شیمیایی، گلوله های چوب، روغن، خرده چوب، کنده ها و خمیر کاغذ می شود. سالانه بیش از 1000 کشتی، 1450000 تن محموله و 60500 TEU در بندر گرنا جابجا می شود.

گرنا نزدیکترین مسیر به مسیرهای کشتیرانی است که از تنگه کاتگات می گذرند. گرنا بندر تجاری و صنعتی مهمی است که به بخش های مختلف تجاری خدمات می دهد. Grenaa از یک بندر ماهیگیری کوچک به یک مرکز تجارت بین المللی تبدیل شده است که دانش و تجهیزات لازم برای خدمت به صنعت انرژی بادی دریایی را دارد. 

در سال 2020، اداره دریانوردی دانمارک پروژه توسعه بندر گرنا را آغاز کرد. این بندر در سال‌های 2018 و 2019 از ظرفیت خود فراتر رفت و توسعه آن به یک فوریت برای دولت دانمارک تبدیل شد. بنابراین، 17000 متر مربع دیگر زمین برای ساخت یک اسکله به طول 350 متر و یک منطقه عملیاتی 27000 متر مربعی برای جابجایی تاسیسات دریایی به زمین های این بندر الحاق شد. 

 0 3

بندر اسبیرگ

بندر Esbjerg در ساحل غربی شبه جزیره یوتلند در جنوب غربی منطقه سیدانمارک دانمارک قرار دارد. این بندر از زمان وایکینگ فعالیت خود را آغاز کرده و مرکز مهمی برای صنعت حفاری نفت و فراساحل است. این بندر در سال 2019 با جابجایی 204000 تن محموله عمومی، 28000 TEU و 325000 تن زغال سنگ در لیست بنادر اصلی دانمارک قرار گرفت

بندر اسبیرگ 3.5 میلیون متر مربع مساحت دارد که 1.5 میلیون متر مربع آن به اپراتورهای خصوصی اجاره داده شده است. این بندر اسکله ای به طول 10 کیلومتر دارد که و عمق پای اسکله آن از 5 تا 15 متر است.بندر Esbjerg دارای اسکله های تخصصی بسیاری است که به محموله های خاص اختصاص داده شده است.

0 4

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تعمیرات اساسی و زیرآبی ۴ فروند شناور عملیاتی در بندر امیرآباد

د خرداد 30 , 1401
زمان مطالعه: 4 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، سرپرست معاونت فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد به لزوم آماده به کاری شناور‌های خدماتی به منظور تداوم چرخه عملیات دریایی در این مجتمع بزرگ بندری و کسب رضایت مشتریان و صاحبان کالا اشاره کرد و  گفت: تعمیرات اساسی شناور‌های  ناجی، […]

همچنین بخوانید: