ارزآوری ۱۵ میلیاردی صادرات خاویار در گیلان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/گیلان سرپرست شیلات گیلان، از ارزآوری ۱۵ میلیاردی صادرات خاویار در سال گذشته خبر داد و گفت: پیش بینی شده امسال از مزارع استان بیش از شش تن خاویار به ارزش هر کیلوگرم ۲۰ میلیون تومان برداشت شود.

حمیدرضا تقی نصیری در گفت و گو با مرین‌پرس، از ارزآوری ۱۵ میلیاردی صادرات خاویار در سال گذشته خبر داد و گفت: در یک سال گذشته شش تن خاویار پرورشی در گیلان تولید و یک تن آن به کشورهای روسیه، آذربایجان، ازبکستان، کشورهای حوزه خلیج فارس و اتحادیه اروپا صادر شده است.

وی بیان اینکه گیلان ۷۰ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دارد، گفت: پیش بینی شده امسال از این مزارع بیش از شش تن خاویار به ارزش هر کیلوگرم ۲۰ میلیون تومان برداشت شود.

سرپرست شیلات گیلان با اشاره به اینکه گوشت ماهی خاویاری ارزش غذایی بالایی دارد، افزود: در یک سال گذشته ۱۱۹۸ تن گوشت ماهی خاویاری در گیلان تولید شده و پیش بینی شده امسال هم ۱۲۰۰ تن گوشت ماهی خاویار استحصال و به بازارهای مصرف عرضه شود.

تقی نصیری قیمت هر کیلوگرم گوشت ماهی خاویاری را طی سال گذشته در بازارهای مصرف ۲۱۰ هزار تومان دانست و بیان کرد: تولیدکنندگان ماهیان خاویاری در یک سال گذشته با صادرات درآمد ارزی عاید کشور کرده اند.

وی با بیان اینکه شهرستان تالش بزرگترین تولیدکننده ماهی خاویاری در گیلان است، گفت: تالش با تولید ۴۲۰ تن ماهی خاویاری با استفاده از آب دریا، از بزرگترین تولیدکنندگان ماهی خاویاری در استان گیلان است.

سرپرست شیلات گیلان خاطرنشان کرد: ماهی خاویاری در شهرستان‌های صومعه سرا – آستارا – لنگرود – آستانه اشرفیه – انزلی – رضوانشهر – املش – لاهیجان – سیاهکل – رودسر – تالش – رشت – رودبار – شفت و فومن هم پرورش داده می‌شود.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جان تازه در رگ‌های صنعت دریانوردی با ایجاد رشته‌های جدید

د تیر 6 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، حمید رستمی‌جاز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در همایش روز جهانی دریانورد یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه در فصل نوین را گسترش رشته‌های دریامحور و تبدیل دانشگاه به یکی از قطب‌های مهم کشور در حوزه آموزش دریایی عنوان کرد. وی اضافه کرد: ایجاد و […]

همچنین بخوانید: