مانور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه در بندر دیلم با موفقیت برگزار شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: با شروع فصل گرما و احتمال بروز حریق، مانور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه در بندر دیلم با موفقیت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی نسب درباره نحوه برگزاری این مانور بیان کرد: براساس سناریو تعریف شده برای مانور، از طریق شماره تماس اضطراری ١٥٥٠ اعلام حادثه مبنی بر وقوع آتش سوزی انجام شد، پس از این اعلام، شناور اطفاء حریق سار ظرف ۵ دقیقه به محدوده مدنظر رسید.

 وی اظهار کرد: شناور سار در عملیاتی ضربتی موفق شد ظرف هشت دقیقه آتش را به طور کامل مهار کند.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر در خصوص نقاط قوت مانور عنوان کرد: جوابگویی به موقع سامانه تلفنی ١٥٥٠، حضور به موقع شناور اطفاء در محل سانحه، آماده بکاری شناور آتشخوار و پمپ‌های آتشخوار شناور از نقاط قوت مانور بندر دیلم بود.

وی افزود: محل اجرا مانور انتهای خور بندر دیلم بود که در سناریو تعریف شده زمان ایده آل برای رسیدن شناورها به محل ۱۰ دقیقه بود که این مهم در مانور با سرعت عمل نیروها در پنج دقیقه اجرایی شد.

 شکیبی نسب عنوان کرد: برگزاری چنین مانورهایی با هدف افزایش سطح توان و محک نیروهای عملیاتی است تا در صورت بروز حوادث بتوانند در کمترین زمان نسبت به نقش آفرینی اقدام کنند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نجات یک فروند شناور تجاری باری با امداد رسانی یگان شناوری  ناوتیپ

ی تیر 19 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از نیروی دریایی سپاه، حوالی ظهر یکشنبه ۱۹ تیرماه یک فروند شناور تجاری باری با نجات و امداد رسانی یگان شناوری ناوتیپ ذوالفقار منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه در نزدیکی سواحل پارسیان از غرق شدن نجات و برای رفع مشکل […]

همچنین بخوانید: