آغاز همایش روز چابهار در هند/ بررسی راهکارهای افزایش مراودات تجارت دریایی بین ایران و هند از طریق بندر چابهار

زمان مطالعه: 1 دقیقه



همایش روز چابهار امروز ۹ مرداد به میزبانی وزارت بنادر، کشتیرانی و آبراههای دولت هند و با حضور شرکت‌های فورواردر هندی، نمایندگان بخش‌های خصوصی و سفرای کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ترکمنستان در محل هتل تاج محل بندر بمبئی آغاز شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و‌دریانوردی، در این همایش نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت راه و شهرسازی به ریاست جلیل اسلامی، عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، دبیر و اعضای هیات مدیره انجمن کشتیرانی ایران، مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکتهای کشتیرانی و مدیران بخش خصوصی در حوزه عملیات بندری بنادر کشور حضور دارند.

 

 معرفی بندر چابهار، بررسی راهکارهای افزایش مراودات تجارت دریایی ایران و هند از طریق بندر چابهار و شناسایی راهکارهای رفع موانع ترانزیت کالا از مبدا و مقصد هند به سایر کشورها از طریق بندر چابهار بخشی از اهداف برگزاری این همایش است.

 

همچنین نشست‌های تخصصی بین شرکت‌های کشتیرانی و صاحبان کالا با مسئولین گمرکی و بانکی طرف هندی برگزار خواهد شد.

 

شهدادی معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش بندر چابهار در توسعه تجارت‌های منطقه ای تاکید کرد: اهمیت چابهار باعث شده است روز اختصاصی بندر چابهار توسط دولت هند در یکی از شهرهای مهم تجاری این کشور برگزار شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مزایا و معایب سوخت‌های سبز از دیدگاه تحلیلگران آلفا‌لاینر

ی مرداد 9 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از مؤسسه آلفا‌لاینر؛ حمل‌و‌نقل دریایی در صدد آن است تا با استفاده از سوخت‌هایی مانند متانول، LNG، آمونیاک، هیدروژن، انرژی برقی، خورشیدی و… نقش مؤثری در انتشار گاز‌های گلخا‌نه‌ای داشته باشد تا در دهه‌های آینده میزان کربن زدایی آن بر اساس […]

همچنین بخوانید: