گزارش مدیرعامل سازمان بنادر به رییس جمهور از روند احیای خلیج گرگان/ طرح توسعه ۳بندر شمالی استان بوشهر و ساماندهی ۲۰ بندر کوچک کشور در دستورکار سازمان بنادر

زمان مطالعه: 1 دقیقه



معاون وزیر راه و‌ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گزارشی از عملکرد این سازمان در راستای احیای خلیج گرگان، توسعه ۳ بندر شمالی استان بوشهر و ساماندهی ۲۰ بندر کوچک کشور را به رییس جمهور، ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی در جلسه شورای معاونین وزارت راه و شهرسازی با حضور حجت الاسلام و‌المسلمین رییسی رییس جمهور اظهار داشت: بلافاصله فردای دستور رییس جمهور مبنی بر احیای خلیج گرگان، عملیات لایروبی کانال آشوراده آغاز شد و تاکنون ۱۵ درصد از عملیات لایروبی انجام شده است و با موافقت سازمان حفاظت محیط زیست، ۳ دایک بزرگ به منظور لایروبی احداث می شود.

وی افزود: از هشتم مرداد ماه، با در اجرای دستور رییس جمهور، لایروبی دو شاخه ای که مربوط به تردد قایق ها است آغاز شده است و فعالیت های مربوط به آن دنبال در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان بنادر همچنین به دستور رییس جمهور مبنی بر توسعه ۳ بندر شمالی استان بوشهر اشاره و عنوان کرد: در اجرای این دستور نه تنها طرح مطالعاتی توسعه ۳ بندر ریگ، گناوه و دیلم آغاز شده ، بلکه لایروبی بندر ریگ نیز به زودی کلید خواهد خورد .

صفایی با تاکید بر اینکه توسعه بنادر کوچک تاثیر بسیار زیادی در معیشت و اشتغال مردم منطقه دارد، اعلام کرد: ساماندهی ۲۰ بندر کوچک کشور در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد و فعالیت مربوط به برخی از این بنادر کوچک نیز آغاز شده است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

یک کشتی کوچک ژاپنی درحین بارگیری واژگون شد

س مرداد 11 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از وبسایت SPLASH؛ در پی واژگونی این کشتی در اسکله بندر شونان در آب‌های توکویاما با ظرفیت ۲۰۰  teu کانتینر، حدود ۱۰۰ کانتینر به آب افتاد، اما تلاش برای جلوگیری از غرق شدن کشتی ادامه دارد و تیم سالویج بندر در […]

همچنین بخوانید: