صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان آزاد شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/خوزستان مدیرکل شیلات خوزستان گفت: صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان برای شناورهای استان خوزستان از امروز تا اطلاع ثانوی آزاد شد.

فتح الله ابوعلی در گفت و گو با مرین‌پرس با اشاره به مصوبه کمیته مدیریت صید استان خوزستان اظهار کرد: صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان برای شناورهای استان از امروز، پنجشنبه (۲۰ مرداد ۱۴۰۱) تا اطلاع ثانوی آزاد و صید ماهی در این صیدگاه (بحرکان) ممنوع اعلام می شود.  

وی با بیان اینکه همزمان با آزادسازی صید میگو، پایان دریابست در صیدگاه بحرکان خواهد بود، افزود: مجوز صید برای لنج های صیادی در ۴ شهرستان آبادان، خرمشهر، ماهشهر و هندیجان جهت صید ماهی و میگو به صورت یکسان ۷ روز و برای قایق های هندیجان ۷ روزه صادر می شود و همچنین صدور مجوز صید ماهی در صیدگاه بحرکان ممنوع اعلام می شود.  

ابوعلی رعایت برخی اقدامات فنی و استاندارد از جمله داشتن براین تانک، سایبان، اخذ گواهینامه سمپاشی معتبر و بهداشتی برای تمام خدمه و شناورها و ۵۰ میلیمتر اندازه چشمه بدنه تور، توسط شناورهای صیادی متقاضی صید میگو را ضروری خواند.

مدیرکل شیلات خوزستان ادامه داد: تخلیه و حمل و نقل آبزیان صید شده تابع مقررات بوده و مسئولان کنترل کیفی ناظر برحسن اجرای دستورالعمل ها خواهند بود و خودروهای حمل و نقل آبزیان ملزم به تجهیز اتاقک عایق دار استاندارد هستند.

وی بیان کرد: صیادان نسبت به تهیه و ارسال آمار دقیق صید در فرم های مرتبط و به صورت تمام شماری هر ۳ روز یکبار به معاونت صید استان اقدام کنند.

ابوعلی از نظارت یگان حفاظت منابع، مدیران شیلات شهرستان ها و کلیه کارشناسان حوزه صید بر این عملیات و برخورد قانونی با متخلفان خبرداد. 

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری چهار کارگاه و دو سخنرانی علمی به مناسبت روز منطقه‌ای دریای خزر

پ مرداد 20 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه، دکتر مرتضی توکلی با اعلام این خبر گفت: این برنامه‌ها از ۲۲ مرداد و به مدت پنج روز با هدف ارائه آخرین نتایج تحقیقات پژوهشگران حوزه علوم دریایی در ارتباط با دریای خزر، برگزار می‌شود.  توکلی موضوعات […]

همچنین بخوانید: