آغاز فصل صید در ۱۱ بندر چابهار با اتمام مونسون

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای دور) عطاالله رییسی در بازدید از بنادر جنوب استان؛ با اشاره به اینکه بنادر صیادی این منطقه تامین کننده بخش عظیمی از آبزی مورد نیاز کشور است اظهارداشت: بیش از ۲ هزار شناور صیادی اعم از کلاس لنچ وقایق در ۱۱ بندر چابهار فعال است و با توجه به برنامه ریزی شیلات استان، شاهد تحولی عظیم در صید و صیادی خواهیم بود.

وی افزود: بندر صیادی کنارک با داشتن ۹۰۰ شناور صیادی اعم از لنچ و قایق یکی از بزرگترین بنادر صیادی کشور بوده و جزء ۵۰ بندر کد دار صید تن ماهیان جهان محسوب می‌شود که خود ظرفیت بی‌بدیل صیادی کشور است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در سفر سال گذشته رییس جمهور مصوبات خوبی برای بندر کنارک داشتیم گفت: تمامی مصوبات اجرایی و در حال تکمیل شدن است تجهیزات مورد نیاز وارد بندر شده، ترمیم برج های نوری در حال انجام، چراغ های ناوبری در حال نصب و مهمتر از همه سیستم ایمنی و آتش نشانی روزهای پایانی خود را می گذراند.

وی اظهارداشت: پیش‌بینی می شود با برنامه تحولی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات ایران، در این فصل بیش از ۲۷۰ هزار تن صید داشته باشیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارزآوری در اراضی لم یزرع گلستان/ ارتقای زیرساخت‌ها نیاز است

ش مهر 16 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- اعظم محبی: گلستان به عنوان یکی از استان‌های ساحلی در کنار دریای خزر، ظرفیت‌های متعددی در بخش شیلات و آبزیان داشته تا جایی که پرورش برخی گونه‌ها، این استان را در بین استان‌های شمالی متمایز کرده است. در کنار همه ظرفیت‌های مناسب […]
ارزآوری در اراضی لم یزرع گلستان/ ارتقای زیرساخت‌ها نیاز است

همچنین بخوانید: