بازرسی از یک ‌هزار و 453 فروند شناور ایرانی و خارجی در بنادر هرمزگان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک ‌هزار و 453 فروند شناور ایرانی و خارجی طی شش ماهه سال جاری توسط کارشناسان اداره کنترل و بازرسی کشتی ‌ها در بنادر این استان مورد بازرسی قرار گرفتند.

به گزارش مرین‌پرس، حسین عباس نژاد در تشریح بازرسی‎های انواع شناور کنوانسیونی و غیرکنوانسیونی طی شش ماهه 1401 در بنادر این استان اظهار داشت: از مجموع شناورهای بازرسی شده طی این مدت یک‌هزار و 126 فروند شناور ایرانی و 327 فروند نیز شناور خارجی بوده است.

وی افزود: از مجموع این شناورها یک‌هزار و 233 فروند دارای نواقص بودند که از این تعداد 978 فروند شناور ایرانی و 255 فروند نیز شناور خارجی که در شناورهای ایرانی 87  درصد و شناورهای خارجی 78 درصد نقص مشاهده شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، عمده نواقص رویت شده در شناورهای کنوانسیونی را شامل گواهینامه‌ها، کنوانسیون کاردریایی، ماشین‌آلات، تهویه، کتاب‌ها و نشریات دریایی و سند شناسایی خدمه عنوان کرد و گفت: دریافت مجوز دریاروی منوط به برطرف شدن نواقص و بازرسی مجدد از این شناورها خواهد بود. 

عباس نژاد ، به نواقص احصا شده درشناورهای  غیرکنوانسیونی نیز اشاره ای داشت و گفت :گواهی بیمه‌نامه، گواهی‌نامه شایستگی پرسنل، کپسول اطفا حریق، جلیقه و حلقه نجات ازجمله نواقص رویت شده درشناورهای غیر کنوانسیونی است  .

وی خاطرنشان کرد: مسئولان کشتی‌ها تا بازرسی مجدد ملزم به رفع نواقص موجود بوده و تا برطرف شدن موارد از استمرار فعالیت شناورهاجلوگیری می‌شود.

گفتنی است،سال گذشته نیز  حدود ۲ هزار و ۷۶۰ فروند شناور ایرانی و خارجی دربنادر استان  مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۲ هزار و ۲۱۴ مورد ایرانی و ۵۴۶ فروند نیز شناور خارجی بودند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

«عهد سربازی» تجدید میثاق نیروهای مسلح با امام زمان(عج)

ی مهر 17 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرنگار مهر، صبح یکشنبه نیروهای نظامی و انتظامی گیلان در مراسمی با عنوان «عهد سربازی» همزمان با سراسر کشور در ستاد فرماندهی ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش در انزلی بار دیگر بر حفظ آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید و با امام زمان (عج) […]

همچنین بخوانید: