یک میلیون بچه ماهی کپور تالابی در انزلی رهاسازی شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

کوروش خلیلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال۱۴۰۱ سازمان شیلات ایران تعهد داشت ۱۶۰ میلیون بچه ماهی استخوانی با وزن زیر یک گرم را تولید کند که امسال در سه مرکز بازسازی ذخایر استان ۱۳۰ میلیون از این بچه ماهیان تولید و رهاسازی شده است.

وی ادامه داد: شیلات گیلان در بازسازی ذخایر از مشارکت جامعه صیادی هم بهره گرفت و بیش از سه میلیون قطعه بچه ماهی سفید بالای یک گرم پرورش یافته در ۱۷ استخر هچری ساحلی پره‌های صیادی استان را در دریا رهاسازی کرد.

خلیلی، رمز استمرار شغل صیادی در نوار ساحلی را حفاظت و بازسازی ذخایر دانست و عنوان کرد: باید مشارکت مردم و ساحل‌نشینان را در این زمینه جلب کرد و امیدواریم با افزایش میزان مشارکت تعاونی‌های صیادی این تعداد از ۱۷ استخر به ۵۰ استخر ارتقاء یابد.

وی اعتبار تخصیص یافته برای احیای تالاب و آب‌بندانها از محل اعتبارات استانی را ۱۵۰ میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: سال گذشته از محل اعتبارات ملی سه میلیارد تومان برای تجهیز و بازسازی ذخایر تخصیص یافت.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تأکید دبیرکل IMO بر جایگزینی سوخت بدون کربن به جای انرژی فسیلی در کشتی‌ها

ی آبان 22 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از سایت IMO؛ «کیتاک لیم» دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی که در بیست و هفتمین گردهمایی تغییرات اقلیمی COP27 در مصر سخنرانی می‌کرد با اشاره به اینکه کشتیرانی یک عامل کلیدی برای انتقال انرژی جهانی است به همین جهت باید برای استفاده […]

همچنین بخوانید: