یک خبر خوب برای صاحبان شناورهای مسیر دریایی کویت/ قوانین مربوط به ابعاد شناورهای قابل پذیرش در بنادر کشور کویت شفاف شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به تغییر مکرر قوانین مربوط به ابعاد شناور قابل پذیرش در بنادر کویت گفت: این مساله موجب تحمیل هزینه‌های زیادی به مالکین شناورها شده که توسط طرف کویتی در پنجمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و کویت شفاف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نوراله اسعدی اظهار داشت: به عنوان تنها نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در پنجمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و کویت به منظور حصول موافقت طرف کویتی در راستای رفع مشکلات فی مابین دو کشور در حوزه  دریایی و بندری حضور پیدا کردم.
 
وی افزود: با توجه به اشراف به مسائل و مشکلات موجود در حوزه دریایی بین طرفین که در سال‌های اخیر ایجاد شده بود، موفق شدیم تقریبا تمامی موضوعات را با طرف کویتی مطرح و با مذاکره و چانه زنی بسیار، موضوعات مدنظر را به تایید و تصویب برسانیم.
 
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تغییر مکرر قوانین مربوط به ابعاد شناور قابل پذیرش در بنادر کویت را چالش دانست و گفت: این مساله موجب تحمیل هزینه‌های زیادی به مالکین شناورها شده که توسط طرف کویتی شفاف شد.
 
اسعدی بیان داشت: طرف کویتی اعلام کرد بندر دوحه شناورهای تا طول ۴۶ متر بیشتر را پذیرش نمی‌کند، بر همین اساس تمام شناورهای ایرانی که کمتر از ۴۶ متر طول دارند در بندر دوحه پذیرش می‌شوند اما موتورلنج‌ها حتی اگر بیشتر از ۴۶ متر طول داشته باشند، در همین بندر فقط پذیرش می‌شود.
 
وی ادامه داد: بندر الشویخ نیز کشتی‌های با طول ۴۶ متر به بالا را فقط پذیرش می‌کند، بنابراین این بندر موتورلنج‌ها را پذیرش نمی‌کند.
 
پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۱۲ فروند کشتی حامل کالای اساسی در انتظار پهلودهی

س آذر 1 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، حسین عباس‌نژاد در تشریح آخرین وضعیت واردات و تخلیه کالای اساسی در بندرشهید رجایی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون دو میلیون و ۷۷ هزار و ۳۲۷ تن کالای اساسی از طریق ۳۹ فروند کشتی در بندر شهید رجایی تخلیه و به […]

همچنین بخوانید: