گرانی گوشت آبزیان؛ چالش اصلی تولیدکنندگان ایرانی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش راد به نقل از ایلنا،‌ حمیدرضا عبودتی، مدیرعامل هلدینگ ۲۱ بیضا،‌ گفت: این هلدینگ از چند شرکت زیرمجموعه تشکیل شده است که هلدینگ ۲۱ بیضا شرکت مادر و حامی آن‌هاست. مرکز اصلی این مجموعه بزرگ در استان فارس مستقر بوده و ماموریت آن تولید خوراک دام، طیور و آبزیان با دارا بودن ظرفیت ۱۶۰ هزار تن در سال است.

وی با اشاره به شرکت‌ دیگر این هلدینگ گفت: در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ ۲۱ بیضا که به شرکت دوم آن معروف است،‌ پرورش ماهی رنگین کمان طوس جان و انواع ماهی‌های خاویاری با ظرفیت تولید ۱۲۰ تن گوشت و ۳ تن خاویار، همچنین در شرکت سوم این مجموعه نیز که در استان گیلان و بندر انزلی واقع است عمل‌آوری ماهی و تهیه انواع خوراک آماده و نیم آماده با منشاء آبزیان انجام می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ ۲۱ بیضا درخصوص فعالیت‌های صادراتی این مجموعه نیز گفت: در حال حاضر محصولات این مجموعه به کشورهای همسایه صادر می‌شود. به طور کلی حدود ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت در هلدینگ ۲۱ بیضا هستند و در شرکت‌های زیر مجموعه نیز بیش از ۵۰ نفر مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به چالش‌های پیش رو گفت: مشکل اصلی پیش‌روی تولیدکنندگان مشکلات اقتصادی و عدم توان خرید مردم است. باتوجه به گرانی گوشت آبزیان نسبت به سایر پروتئین‌ها مانند گوشت قرمز و مرغ، این محصول از سبد غذایی مردم حذف ‌شده است و به دلیل گرانی گوشت آبزیان در اذهان عمومی، استفاده از این محصولات برای آنها اولویت غذایی ندارد. به همین منظور با تولید و عرضه غذاهای آماده و نیمه آماده با پایه آبزیان و افزایش بهره‌وری و حذف واسطه‌ها سعی می‌کنیم تا محصولات خود را ضمن حفظ کیفیت با بهای کمتری به بازار عرضه کنیم تا به نوعی بتوانیم به مردم در خرید این محصولات کمک کنیم.

عبودتی مدیرعامل هلدینگ ۲۱ بیضا با اشاره به اخذ گواهینامه دانش‌بنیان این مجموعه گفت: تمام فعالیت‌های ما با تکیه بر دانش بنیان بودن است و به همین منظور از گروه‌های تخصصی بهره می‌گیریم.

ششمین نمایشگاه بین المللی شیلات که از ۲۹ آبان ماه آغاز شده است تا ۲ آذرماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران و سالن‌های ۴۰ و ۴۱ برگزار می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

احداث پروژه بزرگ آب شیرین کن صنعتی در جنوب کشور

چ آذر 2 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش راد به نقل از مهر، محمدعلی خادمیان مدیر HSE شرکت پتروشیمی خلیج فارس در حاشیه برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع توسعه پایدار یک اصل در برنامه استراتژیک حوزه خلیج فارس است. بر همین اساس تکالیفی را […]
احداث پروژه بزرگ آب شیرین کن صنعتی در جنوب کشور

همچنین بخوانید: