احیاء خفگی تالاب انزلی با تخریب موج شکن

زمان مطالعه: 1 دقیقه

سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها گفت: با تخریب موج شکن انزلی ممکن است تا حدودی خفگی تالاب انزلی احیاء شود.

 

به گزارش راد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی ذوالجودی گفت: موج شکن جدید که در ورودی تالاب قرار دارد، می تواند در جریان آزاد آب دریا و تالاب تداخل ایجاد کند و با تخریب آن ممکن است تا حدودی خفگی تالاب انزلی احیاء شود.

وی گفت: در برنامه‌ی احیای تالاب انزلی، یک پیش فرض برای تخریب کامل یا بخشی از موج شکن جدید انزلی داریم که در حال مطالعات بر روی آن با همکاری سازمان بنادر و دریا نوردی هستیم.

وی افزود: موج شکن جدید که در ورودی تالاب قرار دارد، می تواند در جریان آزاد آب دریا و تالاب تداخل ایجاد کند و با تخریب آن ممکن است تا حدودی خفگی تالاب انزلی احیاء شود.

سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها گفت: پس از پروژه ناموفق بایوجمی که با دستور دادستان کل کشور متوقف شد، در سازمان حفاظت محیط زیست در صدد این هستیم تا این ضرر را با کمک کسانی که مقصر بودند جبران کنیم، در اجرای این پروژه بخش سرخانکل در تالاب انزلی ایزوله شد و مواد موسوم به بایوجمی در آنجا ریخته شد و اکنون متاسفانه خشک شده است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بررسی وقایع تاریخی درباره ادعاهای امارات بر سر جزایر ایرانی

پ آذر 3 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش راد به نقل از مهر، ناصر تکمیل همایون مورخ، پژوهشگر تاریخ و جامعه شناس روز چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ درگذشت. وی در بخشی از کتاب خلیج فارس از مجموعه کتاب‌های منتشر شده توسط دفتر پژوهش‌های فرهنگی به موضوع ادعای واهی درباره جزایر سه گانه […]
بررسی وقایع تاریخی درباره ادعاهای امارات بر سر جزایر ایرانی

همچنین بخوانید:

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرین‌پرس است.