هر آنچه که نیروی دریایی نیاز دارد توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته می ‌شود

زمان مطالعه: 3 دقیقه

فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی یک نیروی تجهیزات محور است و انبوهی از تجهیزات و سامانه‌های شناوری، پروازی و زیر سطحی در نیروی دریایی ارتش وجود دارد و همه نوع دانش و فناوری در آن به کار گرفته شده است.

به گزارش مرین‌پرس، امیر دریادار دوم علیرضا محمدی، فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش یک نیروی تجهیزات‌محور است و ویژگی‌های خاص خود را دارد، گفت: انبوهی از تجهیزات و سامانه‌های شناوری، پروازی و زیرسطحی در نیروی دریایی ارتش وجود دارد و همه نوع دانش و فناوری در آن به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش دارای سامانه‌های پیشرفته‌ای است، اظهار داشت: در گذشته این فناوری‌های تجهیزاتی و دانشی از کشورهای دیگر وارد می‌شد اما بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و به ویژه بعد از جنگ تحمیلی، دوران سازندگی، تحول و قطعه‌سازی در این نیرو با تشکیل دانشگاه نیروی دریایی ارتش با سرعت بیشتری انجام شد.

فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در ادامه، تولید تجهیزات به صورت عمده آغاز شد و شروع چنین کاری نیازمند استفاده از جوانان، نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان بود. در این دوران اولین شناور پُرافتخار تمام ایرانی جماران توسط فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) رونمایی شد و به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق و دوران جدیدی در تولید سامانه‌ها و تجهیزات نیروی دریایی آغاز شد.

امیر دریادار دوم محمدی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان در بخش‌های مختلفی با نیروی دریایی ارتش همکاری دارند، خاطرنشان کرد: در دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر و با تشکیل مراکز رشد و فناوری، از نخبگان در جایگاه استادی و همچنین در حوزه‌های پژوهشی استفاده می‌شود.

وی به بخش دیگری از حضور نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: اولین کارخانجات نوآوری صنایع دریایی در بوشهر توسط نیروی دریایی ارتش و با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته افتتاح شد و اولین محصولش موتور دریایی سنگین بومی بود که اکنون بر روی شناور‌های ما در حال استفاده است.

فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در این کارخانجات نوآوری، انبوهی از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: در بخش دیگر نیز به عنوان شرکت‌های همکار، در حال بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان و مشارکت آنها هستیم و در این راستا زمینه بهینه‌سازی و به‌روز کردن تکنولوژی‌ها و فناوری‌ها در اولویت قرار دارد.

امیر دریادار دوم محمدی با اشاره به بهره‌گیری از سربازان نخبه در زمینه‌های پژوهشی و دانشی در طول خدمت تصریح کرد: نخبگانی که می‌خواهند خدمت سربازی را آغاز کنند، در دانشگاه‌های معتبر کشور شناسایی و دعوت به کار می‌شوند. نخبگان وظیفه طرح‌های مشترک پژوهشی دریافت می‌کنند و اگر موضوع تحقیق‌شان منطبق با نیازهای سازمان باشد با تایید سازمان نخبگان نیروهای مسلح این طرح بخشی از دوران خدمت سربازی آنها محسوب می‌شود. در حال حاضر تعداد زیادی از نخبگان در حوزه‌های پژوهشی، فنی و پشتیبانی کار تحقیقاتی انجام می‌دهند و استقبال خوبی از این طرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز هر آنچه که نیروی دریایی نیاز دارد به کمک نخبگان، صنعت، دانشگاه‌، صنایع دفاعی، کارخانجات نوآوری و پژوهشگاه‌های دانشی در نوشهر و رشت ایجاد شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رونق اقتصادی کشور درصورت بهره گیری از ظرفیت مجتمع بندری انزلی

د آذر 7 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه استاندار گیلان در بازدید از زیرساخت و توانمندی های مجتمع بندری انزلی گفت: با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی دولت و هماهنگی بین دستگاهها از ظرفیت های بندری استان گیلان برای رونق اقتصادی این منطقه و کشور بهره بیشتری گرفته می شود. […]
رونق اقتصادی کشور درصورت بهره گیری از ظرفیت مجتمع بندری انزلی

همچنین بخوانید: