رونق اقتصادی کشور درصورت بهره گیری از ظرفیت مجتمع بندری انزلی

زمان مطالعه: 2 دقیقه



استاندار گیلان در بازدید از زیرساخت و توانمندی های مجتمع بندری انزلی گفت: با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی دولت و هماهنگی بین دستگاهها از ظرفیت های بندری استان گیلان برای رونق اقتصادی این منطقه و کشور بهره بیشتری گرفته می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اسدالله عباسی در بازدید از زیرساخت‌های مجتمع بندری انزلی اظهار داشت: ظرفیت تخلیه و بارگیری خوبی به مقدار بیش از ۱۰ میلیون تن کالا در این بندر وجود دارد و خوشبختانه رشد ۳۴۰ درصدی ترانزیت کالا از ابتدای سال تاکنون داشته است که این اتفاق برای استان گیلان بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه هم اکنون اکثر کشتی‌ها دو سر بار هستند و صادرات ما قوت گرفته و بالا رفته است، افزود: کیفیت صادرات خوبی را  در حال مشاهده هستیم که این امر بسیار ارزش‌مند است.

استاندار گیلان در مورد رسوب کالا در بنادر استان گیلان هم خاطرنشان کرد: کار با سرعت بیشتری دنبال می شود و با توجه به هماهنگی و اهتمام بیشتر که بین مدیران بنادر و دریانوردی، گمرک و اموال تملیکی صورت گرفته موجب تسهیل و سرعت گرفتن امور شده است.

عباسی با بیان اینکه لایروبی در مجتمع بندری انزلی در حال انجام است و عمق مناسب در این بندر وجود دارد، تصریح کرد: فعالیت ها به خوبی در بندرانزلی در حال انجام است و باید از حداکثر ظرفیت ها در این بندر استفاده گردد تا میزان صادرات و بهره وری افزایش یابد.

وی با اشاره به حمل و نقل چند وجهی در استان گیلان، اذعان داشت: بهره گیری از ظرفیت های راه آهن می تواند کمک شایانی به ترانزیت کالا در بنادر کند که در همین راستا شاهد فعال تر شدن کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب هستیم.

به گفته استاندار گیلان؛ مقدمات تکمیل خط ریل رشت-آستارا نیز فراهم شده است و از همین رو بزودی منطقه قفقاز، آسیای میانه و اوراسیا فضای خوبی برای تجارت و رونق اقتصادی خود را در استان گیلان تجربه خواهند کرد.

عباسی با اشاره توسعه مجتمع بندری انزلی و ساخت و راه‌ اندازی کارخانه کشتی سازی در این بندر تصریح کرد: با توجه به نیاز کشور به کشتی‌سازی و توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی در دریای خزر اکنون نیاز به کشتی های رورو، واگن بر و کامیون‌بر در کشور بیشتر احساس می‌شود.

وی ادامه داد: این امر موجب ساخت کشتی های ایرانی با ظرفیت بالاتری می‌گردد و تاکنون سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این بخش اعلام آمادگی کرده‌اند که استانداری گیلان نیز برای آن‌ها بسته تشویقی در نظر گرفته است.

استاندار گیلان در مورد حمایت دولت از بنادر استان گیلان، خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی دولت و هماهنگی بین دستگاه‌ها از ظرفیت‌های بندری استان گیلان برای رونق اقتصادی این منطقه و کشور بهره بیشتری گرفته می‌شود.

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اولویت واگذاری مزارع پرورش میگو با بومیان

د آذر 7 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه 33 دقیقه قبل آبزیان, آخرین اخبار, اسلایدر, اقتصاد دریامحور رئیس سازمان شیلات ایران گفت: صیانت از ذخایر آبزیان از اهداف مهم شیلات است. به گزارش راد به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید حسین حسینی در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی و شیلات شهرستان میناب […]
اولویت واگذاری مزارع پرورش میگو با بومیان

همچنین بخوانید: