درآمدزایی سایت میگو گمیشان با پرورش ترکیبی آبزیان افزایش می یابد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جباری ظهر پنجشنبه در جشن شکرگزاری میگو در شهرستان گمیشان اظهارکرد: در کشورهای پیشرو در صنعت شیلات در مزارع میگو، پرورش همزمان و ترکیبی سایر آبزیان هم اجرا می‌شود تا درآمد بهره برداران افزایش یابد.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: جلساتی را با محققان حوزه دانش بنیان انجام داده‌ایم تا در این خصوص به یک راهکار عملیاتی برسیم و بتوانیم همزمان با پرورش میگو در استخر، سایر ماهیان پرورشی هم تولید شود.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۷۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های آبزی پروری در قفس در دریای خزر اختصاص داده و امروز نخستین آزادسازی ماهی پرورشی در قفس را شاهد خواهیم بود.

جباری گفت: متأسفانه روند پسروی دریا همچنان ادامه دارد و برای افزایش کارآِیی کانال‌های آبرسان و لایروبی آنها باید اعتبارات مکفی در نظر گرفته شده تا دغدغه‌های تولیدکنندگان و سرمایه گذاران برطرف شود.

مدیرکل شیلات استان گلستان با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم برای حمایت از بخش شیلات، اظهار کرد: امسال هزار میلیارد تومان برای گسترش پرورش میگوی گمیشام و ۲۰۰ میلیارد تومان هم برای پرورش ماهی در قفس در نظر گرفته شده است‌.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نشست کمیته لایروبی بنادر شمالی برگزار شد

پ آذر 10 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، مجید علی‌نازی عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی روز چهارشنبه در نشست کمیته لایروبی بنادر شمالی که به میزبانی بندر نوشهر برگزار شد با اشاره به اینکه درباره بحرانی که بر اثر کاهش سطح تراز آب دریای خزر […]

همچنین بخوانید: