پیگیری پرورش ماهی در سدهای “داریان” و ” شهدای قصرشیرین”

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/کرمانشاه کرمانشاه با داشتن ۱۲ سد مخزنی و چند بند، ظرفیت قابل توجهی در زمینه پرورش آبزیان در قفس دارد. خصوصا آنکه با پراکندگی مناسبی که این سدها و بندها در نواحی سردسیر و گرمسیر استان دارد، هم امکان پرورش ماهیان سردابی و هم گرمابی وجود دارد.

پرورش ماهی در سدها نه تنها به افزایش تولیدات آبزیان استان و اشتغالزایی کمک می‌کند، بلکه گامی برای استفاده بیشتر از سرمایه‌گذاریهای کلانی است که در سدها انجام شده است.

حالا به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه برنامه برای توسعه پرورش ماهی در قفس در پشت سدهای استان با همکاری شیلات استان در حال پیگیری است.

محمودرضا شهلایی در گفت و گو با مرین‌پرس، با اشاره به امکان سنجی اجرای طرح‌های آبزی پروری در منابع آبی استان، اظهار کرد: پیگیری برای اجرای این طرح در سدهای داریان و بند شهدای قصرشیرین در دست انجام است.

وی ادامه داد: مقرر شد با همکاری آب منطقه‌ای و شیلات استان، گزارشی درباره امکان پرورش آبزیان در منابع و مخازن این سدهای استان تهیه و به شرکت منابع آب ایران ارسال شود تا بتوان در این زمینه تصمیم‌گیری نهایی کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه اضافه کرد: پرورش ماهی در سدهایی امکان اجرا دارد که برای مصارف شرب استفاده نداشته باشند.

به گفته این مسئول، این طرح هم اکنون در برخی از سدهای استان از جمله جامیشان سنقر و سد زاگرس گیلانغرب در حال انجام است.

شهلایی از مزایای پرورش ماهی در قفس هم یاد کرد و افزود: همواره تلاش کرده‌ایم در کنار استفاده از ظرفیت سدها برای مصارف شرب، کشاورزی، صنعت، گردشگری و… به طرح‌های سرمایه‌گذاری نیز توجه کنیم که طرح‌های آبزی پروری در همین راستا است.

انتهای پیام

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ناو‌های آمریکایی در خلیج فارس ۱۰۰۰ کیلومتر از سواحل ایران فاصله گرفتند

د آذر 14 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس از بوشهر، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در جلسه شورای اداری استان بوشهر با بیان اینکه امنیت، بقا و سربلندی ایران اسلامی بدون خلیج فارس معنا ندارد، گفت: منطقه خلیج فارس از یک سمت از تنگه راهبردی هرمز آغاز می‌شود که گلوگاه صادرات […]

همچنین بخوانید: