پیکر شهدای گمنام وارد بزرگترین بندر مسافری ایران شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: با ورود پیکر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس، آیین استقبال از پیکر مطهر این شهدا در بندر شهید حقانی آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حمیدرضا محمدحسینی تختی اظهار داشت: همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) بندر شهید حقانی از ساعت ۱۳:۳۰ امروز یک‌شنبه میزبان پیکر مطهر پنج شهید گمنام دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه پیکر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز در قشم تشیع شد، بیان کرد: با ورود ابدان مطهر این شهدا در فرودگاه بین‌المللی قشم و انجام تشریفات نظامی، مردم و نوحه‌خوانان این جزیره با آیین سنتی سینه زنی و نواختن سنج و دمام به استقبال یادگاران شرق دجله رفتند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: امروز شهر بندرعباس و مسئولان جامعه دریایی استان افتخار می‌کند که میزبان یادگاران دفاع مقدس در  بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری دریایی ایران است.

محمدحسینی تختی گفت: آیین استقبال و تشییع ابدان مطهر این شهدا که به صورت تشییع دریایی به بندرعباس منتقل شده تا برگزاری آیین تدفین و خاکسپاری بر روی شانه‌های مردم شهرهای مختلف هرمزگان تشییع می‌شوند.  

این پنج شهید گمنام هشت ساله دفاع مقدس که در عملیات‌های بدر و تک دشمن در سال ۶۷ به شهادت رسیده‌اند از مناطق عملیاتی شرق دجله و شلمچه تفحص شده‌اند.

پس از برگزاری این آیین، شهدای مطهر در نقاط مختلف استان تشییع و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها در شهرهای بندرعباس، قشم، جاسک و میناب به خاک سپرده می‌شوند.

از ۱۱۱ شهید تفحص شده دوران دفاع مقدس که ۱۷ آذرماه امسال از مسیر آبراه بین‌المللی اروندرود ‌وارد اسکله بندر آبادان شد، پیکر مطهر پنج شهید جهت تشییع و تدفین به استان هرمزگان انتفال یافت.

پیکرهای پاک این شهیدان والامقام در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در محدوده استان‌های میسان و بصره در جنوب شرق عراق کشف شده است.

پیکرهای این شهدا مربوط به عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر یک، خیبر، بدر، کربلای پنج، بیت‌المقدس هفت و تک‌های دشمن در سال ۶۷ است.

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نگاهی به چالش های حمل ‌و نقل دریایی در سال 2022

ی دی 4 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه سال ۲۰۲۲ شاهد رویداد‌های متعددی در بخش حمل ‌و نقل و صنایع دریایی بود. این بخش امواج پر تلاطمی مانند جنگ اوکراین _ روسیه ، همه گیری کرونا، ازدحام بنادر، مباحث آب و هوایی، بحران انرژی، کاهش نرخ ‌های کانتینری و… را پشت سر گذاشت و […]

همچنین بخوانید: