بندر انزلی یک بندر استراتژیک است/ اهمیت فوق العاده بندرانزلی در حمل و نقل دریایی کشور/ اعلام موافقت سازمان بنادر با احداث پروژه گردشگری دریایی در بندر انزلی

زمان مطالعه: 2 دقیقه



عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندرانزلی به دلیل واقع شدن در کریدور شمال به جنوب از اهمیت فوق العاده ای در حمل و نقل دریایی کشور برخوردار است و از همین رو سازمان بنادر و دریانوردی همواره نگاه ویژه ای به این بندر مهم و استراتژیک داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی‌؛ علی فتحی در نشست با مدیر کل و معاونین بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به قدمت دیرینه و منحصر بفرد مجتمع بندری انزلی اظهار داشت: این بندر یکی از بنادر فعال در بین کشورهای حاشیه دریای خزر و از مهم ترین بنادر شمالی کشور محسوب می گردد.

وی افزود: بندرانزلی به دلیل واقع شدن در کریدور شمال به جنوب از اهمیت فوق العاده ای در حمل و نقل دریایی کشور برخوردار است و از همین رو سازمان بنادر و دریانوردی همواره نگاه ویژه ای به این بندر مهم و استراتژیک داشته است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۲۸ پروژه فعال عمرانی و تجهیزاتی با اعتبار کل ۱۵ هزار ۵۶۸ میلیارد ریال در بندرانزلی و بنادر تابعه آن در دست مطالعه و اجرا بوده، خاطرنشان کرد: در سال جاری بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده است که از این مبلغ ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.

فتحی ابراز امیدواری کرد با تلاش مضاعف همکاران در ستاد، بنادر، مشاوران و پیمانکاران مابقی اعتبار نیز جذب شود و حتی در صورت امکان از سوی سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به افزایش اعتبارات نیز اقدام شود.

به گفته فتحی؛ ایجاد زیرساخت های فاز اول بندر تفریحی-گردشگری چمخاله با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۸۰ در دست اقدام است که با اتمام آن در آینده نزدیک زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه گردشگری و مسافری به وجود خواهد آمد و موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای منطقه می گردد.

معاون مهندسی سازمان بنادر  با اشاره به دیگر پروژه های در دست اقدام در بنادر گیلان گفت: پروژه طراحی و اجرای ۷ دستگاه ماشین آلات امداد و نجات، آتشنشانی سنگین و نیمه سنگین به ارزش هزار و ۷۲ میلیارد ریال رو به اتمام بوده و بزودی این تجهیزات نیز به بندرانزلی منتقل خواهند شد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص پروژه گردشگری دریایی در بندرانزلی خاطرنشان: طرح اولیه این پروژه با سرمایه گذاری ۵ هزار ۴۸۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به سازمان ارائه شده و مورد پذیرش واقع شده است. 

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بندر شهید بهشتی چابهار، چهار سال پس از واگذاری راهبری به هند

ج دی 16 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس شروع سال ۲۰۲۳، آغاز پنجمین سال راهبری بندر شهید بهشتی چابهار توسط “شرکت ایندیا پورتز گلوبال لیمیتد” (شرکتی دولتی زیر مجموعه وزارت بنادر و کشتیرانی و آبراهه های هندوستان) محسوب می شود.  نتایج آماری فعالیت مشترک شرکت هندی یاد شده با پیمانکاران ایرانی طرف قراردادش […]

همچنین بخوانید: