آمادگی بنادر هرمزگان برای استقبال از مسافران دریایی/ بازرسی‌های مستمر از شناورها با هدف آماده‌سازی و ارتقای ایمنی

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به آماده‌سازی و ارتقای ایمنی شناورها جهت استقبال از مسافران و گردشگران دریایی در بهمن ماه گفت: 39 فروند شناور با ظرفیت 4 هزار و 200صندلی آماده خدمات رسانی به مسافران و گردشگران در بنادر مرکز هرمزگان می‌باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین عباس‌نژاد با بیان اینکه 90 درصد سفرهای دریایی دربنادر این استان به عنوان پایتخت سفرهای دریایی انجام می‌گیرد، گفت: 39 فروند شناور با ظرفیت 4 هزار و 200صندلی آماده جابه‌جایی مسافران و گردشگران از بنادر مرکز استان است.

وی با اشاره به اینکه هرمزگان در نیمه دوم سال پذیرای میلیون‌ها مسافر دریایی است، ادامه داد: این تعداد شناور در مسیرهای دریایی بندرعباس به قشم و بالعکس، بندرعباس به هرمز، قشم به هرمز و بالعکس، بندرعباس به ابوموسی، قشم و لارک و بالعکس درحال رفت و آمد هستند.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه 2 روز در هفته شناور در مسیر بندرعباس ابوموسی و بالعکس رفت و آمد می‌کند، گفت: درحال حاضر 16 لندینگ‌کرافت نیز با ظرفیت 720 دستگاه خودرو به صورت 24 ساعته در مسیر بندر پل به لافت و بالعکس خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گفته عباس‌نژاد؛ در غربی‌ترین مسیر استان (مسیرهای سه‌گانه چارک به کیش و بالعکس، آفتاب به کیش و بالعکس) نیز10 فروند لندینگ‌کرافت در مسیر چارک به کیش – آفتاب به کیش و بالعکس فعال هستند.

وی با اشاره به روزانه 6 سفر دریایی در مسیر سه‌گانه آخرین زمان سوار شدن مسافران و گردشگران از مسیر چارک و آفتاب با لندینگ‌کرافت را هشت شب و خودروهای مسافری را تا غروب آفتاب اعلام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان درخصوص تماس‌های اضطراری، مسیر و ساعت تردد شناورها نیز گفت: گردشگران و مسافران در شرایط اضطرار می‌توانند با سامانه 1550 مرکز امداد و نجات دریایی و برای ساعت و تعیین مسیرها مرکز استان با شماره 0763111 تماس بگیرند.

بازرسی‌های مستمر از شناورها به ‌منظور آماده‌سازی و ارتقای سطح ایمنی

عباس‌نژاد با اشاره به آماده‌سازی و ارتقای ایمنی شناورها در طرح سفرهای دریایی و گردشگری اعلام کرد: در راستای خدمت‌رسانی و ایمن‌سازی سفرهای دریایی برای گردشگران و مسافران بازرسی از شناورهای مسافری و خودروبر به شکل مداوم در دستور کار بازرسان این استان قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: بازرسی از شناورها در بخش‌های موتورخانه و ماشین‌آلات، ایمنی دریانوردی، تجهیزات نجات جان و مبارزه با حریق و بررسی توانمندی‌های پرسنل از شناورهای مسافری و حمل خودرو درحال انجام است.

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توجه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی به نیروهای آتش نشان و یگان حفاظت/ پیشگامی سازمان بنادر و دریانوردی در تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران

د دی 19 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان در تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و همچنین اجراء قانون حمایت از ایثارگران از سازمان‌های پیشرو به شمار می‌رود. به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسن بیک محمدلو […]
توجه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی به نیروهای آتش نشان و یگان حفاظت

همچنین بخوانید: