اسکله 11 بندر امام (ره) آماده پذیرش کشتی‌های پست پاناماکس

زمان مطالعه: 1 دقیقه



اسکله 11 مجتمع بندری امام خمینی (ره) به طول 332 و عرض 50 متر پس از تعمیرات اساسی ، آماده پذیرش کشتی‌های سوپر پست پاناماکس شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، معاون مهندسی و عمران این اداره کل با اشاره به اتمام عملیات تعمیرات اساسی و تحویل موقت این اسکله با اعتباری بالغ بر  785 میلیارد ریال بیان داشت: در جریان تعمیرات اساسی این اسکله که به لحاظ طول یک و نیم  برابر  اسکله‌های دیگر این مجتمع بندری است، با تقویت سازه‌ی اسکله و  افزوده شدن خط ریل جرثقیل سوپر پست پاناماکس، این اسکله آماده پذیرش و پهلودهی کشتی‌هایی از  این نوع شد. 

صدراله بهرامی در ادامه از پهلوگیری یک فروند کشتی پس از تحویل موقت این اسکله خبر داد و افزود: اجرای دیواره‌های تقویتی تونل سرویس، ترمیم، حذف درزهای انبساط بر روی عرشه و نصب فندرهای دوبل از نوع  suc 1150 از دیگر بخش‌های اجرایی این پروژه بود که زمینه را برای بهره‌گیری کامل از ظرفیت 80 هزار تنی آن فراهم کرده است. 

گفتنی است، در ادامه عملیات تعمیرات اساسی اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی(ره)، عملیات اجرایی تعمیرات اساسی اسکله 12 با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد ریال در حال اجرا است که تا ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهبود شاخص‌های بین المللی UNCTAD در مجتمع بندری امام خمینی(ره)

پ بهمن 6 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از افزایش بهره‌وری عملیاتی در بندر امام خمینی(ره) خبر داد و افزود: مجموعه اقدامات تعریف شده مدیریتی و عملیاتی موجب افزایش سرعت انجام فرایندهای کاری گردید که طی سه ماهه اخیر باعث بهبود چشمگیر شاخص‌های عملیاتی شد. […]
بهبود شاخص‌های بین المللی UNCTAD در مجتمع بندری امام خمینی(ره)

همچنین بخوانید: