آیا هند تولید میگوی سفید را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد؟ آیا صادرات در سال 2023 با تنش رو به رو خواهد شد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، به دلیل قیمت های فروش بسیار پایین و هزینه های بالای نهاده، تولیدکنندگان میگو در هند در بحران هستند و درآمد آنها تحت فشار قرار گرفته است. با این حال، این منجر به کاهش 20 درصدی یا حتی 30 درصدی تولید در سال 2022 نخواهد شد.

از آنجایی که واردات مولد و صادرات میگو در ماه های اکتبر و نوامبر کاهش یافت، این سقوط ممکن است در سه ماهه اول سال 2023 رخ دهد. این منجر به یک روند رشد منفی قوی در هند در سال مالی 2022-2023 خواهد شد.

پس از افزایش سال به سال ثبت شده در ژانویه 2022، کل صادرات میگوی هند  تا قبل از جولای 2022 کما بیش معادل سال 2021 بود. با این حال، از ماه آگوست، صادرات هند نسبت به سال 2021 عملکرد کاهشی داشت ودر ماه های آگوست، سپتامبر و اکتبر به ترتیب 10، 8 و 27 درصد کاهش یافت. این منجر به رشد منفی سال به سال کل صادرات در سال 2022 شد: 2 درصد در آگوست، 3 درصد در سپتامبر و 5 درصد در اکتبر. در حالی که ما هنوز منتظر آمارهای نوامبر و دسامبر هستیم، می توانیم تصور کنیم که در صورت ادامه این روند، صادرات ممکن است کاهش بیشتری را نسبت به سال گذشته تجربه کند. با این حال، بعید است که کل صادرات یک ساله هند در سال 2022 بیش از 10 درصد کاهش نشان دهد.

جالب است که اگر به روند صادرات بر اساس  HS کدها دقت کنیم، مشاهده می کنیم که صادرات میگوی  وانامی منجمد نسبت به مدت مشابه سال 2021 ، 10 درصد کاهش داشته است.

در ماه های آگوست، سپتامبر و اکتبر صادرات وانامی به ترتیب 14، 15 درصد و 33 درصد کاهش داشته است.

عامل اصلی این کاهش آمریکا است. از ماه ژوئن، واردات میگوی ایالات متحده از هندوستان به طور قابل توجهی کاهش یافت که بیشترین آن در ماه آگوست بود که 46 درصد نسبت به ماه مشابه سال 2021 کاهش داشت.

در حال حاضر کل واردات میگوی هندی در ایالات متحده 39 درصد کاهش یافته است. کاهش صادرات به ایالات متحده تا حدی با رشد اتحادیه اروپا (+بریتانیا) و چین جبران شد. از اکتبر، کل واردات هند از اتحادیه اروپا (+انگلستان) نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد و واردات چین 14 درصد افزایش یافت.

اگرچه صادرات میگوی وانامی منجمد کاهش یافته اما با این حال، صادرات محصولات میگوی وانامی با ارزش افزوده به طور قابل توجهی از 47000 تن در سال 2021 به 61000 تن در سال 2022 افزایش یافت. این رشد بیشتر توسط بازار ایالات متحده جذب شد و تا حدی کاهش صادرات میگوی وانامی منجمد  را جبران کرد.

اگر محصولات منجمد را با صادرات محصولات با ارزش افزوده به ایالات متحده ترکیب کنیم، کل واردات ایالات متحده از هند تنها 33 درصد کاهش یافته است. این می تواند نشانه ای باشد که با تشدید رقابت در بازار منجمد در اکوادور، صادرکنندگان هندی بیشتر بر روی محصولات با ارزش افزوده تمرکز خواهند کرد.

از طرف دیگرصادرات میگوی مونودون منجمد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به مجموع سالانه 15500 تن تا ماه اکتبر رسید که 68 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال 2021 بود؛ هرچند در مقایسه با میگوی وانامی کم است. مقدار بچه میگوی مونودون در هند در حال افزایش است. از آنجایی که فصل برداشت اصلی در اکتبر به پایان می رسد، روند پرورش میگوی مونودون تغییر می کند و اگر آمار بقیه سال نیز در دسترس باشد، این ارقام دقیق تر خواهد بود.

افزایش تولید میگوی مونودون تقریباً به طور کامل جذب بازار شمال غربی اروپا شد که تا به امروز در سال 2022 نزدیک به 5000 تن واردات داشته است، یعنی پنج برابر 1000 تن در سال 2021.

خریداران بزرگ میگوی مونودون آسیایی که در ابتدا از بلژیک، آلمان و هلند بودند، ظاهراً در حال جایگزینی عرضه محصولات بنگلادش با کالاهای هندی هستند.

تاریخ انتشار: 04-01-2023

منبع:https://mp.weixin.qq.com/s/Yvco-qYJxL5KefBh3rQXag

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استقبال انجمن کشتیرانی از برنامه سازمان بنادر برای فعال سازی منظم خطوط لاینری

د دی 19 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه مرین‌پرس دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با استقبال از برنامه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی در راستای فعال سازی منظم خطوط لاینری، گفت: در این راستا نیازمند حمایت چندوجهی دولت و حاکمیت هستیم. به گزارش مرین‌پرس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و […]

همچنین بخوانید: