مکران بهترین مکان برای حکمرانی و دستیابی به امنیت غذایی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: امروزه دنیا به سمت آبزی‌پروری می‌رود چون مصرف آب آنها نصبت به دام‌ها بسیار کمتر است و گازهای گلخانه‌ای بسیار کمتری تولید می‌کنند و می‌تواند در امنیت غذایی نقش پررنگی را ایفا کنند، برای حکمرانی و امنیت غذایی باید به سمت آبزی‌پروری و توسعه سواحل برویم و بهترین مکان سواحل مکران است.

به گزارش مرین‌پرس، سيدحسين حسینی رئیس سازمان شیلات ایران در هفتمین پیش نشست توسعه سواحل مکران با موضوع جایگاه کشاورزی، شیلات و بنادر در توسعه سواحل مکران که در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از شاخص‌های کشورهای توسعه یافته بنادر توسعه یافته است، در توسعه سواحل باید یک توسعه همه‌جانبه و منطبق با ظرفیت اقلیمی را درنظر داشته باشیم، شاخص پایدار سرمایه‌گذاری بحث امنیت است.

وی ادامه داد: امروزه دنیا به سمت آبزی‌پروری می‌رود چون مصرف آب آنها نصبت به دام‌ها بسیار کمتر است و گازهای گلخانه‌ای بسیار کمتری تولید می‌کنند و می‌تواند در امنیت غذایی نقش پررنگی را ایفا کنند، برای حکمرانی و امنیت غذایی باید به سمت آبزی‌پروری و توسعه سواحل برویم و بهترین مکان سواحل مکران است، بیشتر صید آبزیان درشت از این منطقه است.

معاون وزیر کشاورزی گفت: ظرفیت صیادی از آبهای عمیق مغفول مانده است و ما باید به سمت صیادی در انواع  آبها برویم، در سواحل مکران از ظرفیت‌های آبزی‌پروری استفاده نشده است، سازمان شیلات به دنبال توسعه پرورش ماهی در دریا، ایجاد کارخانه غذای آبزیان است، امروزه در تولید پست لارو میگو به خود کفایی رسیده‌ا‌‌یم. ما باید با ایجاد سردخانه‌های شناور و پشتیبانی از قایق‌های صیادی به سمت صید در سایر اقیانوس‌ها و دریاهای آزاد برویم. برای توسعه باید ببینیم شغل مردم چیست و به سمت توسعه آن شغل برویم.

لازم به ذکر است، این نشست با حضور علی‌‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و رئیس سامان بنادر، سیدحسین حسینی معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان شیلات، محسن شاطر‌زاده سفیر سابق ایران در برزیل، ناخدا علیرضا محمدی معاون نیروی دریایی ارتش و ناخدا عباس فاضلی‌نیا فرمانده کارخانجات نیروی ریایی ارتش برگزار شد. 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خط کشتیرانی بوشهر - کشورهای خلیج‌فارس راه اندازی شد

چ بهمن 12 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با تفاهم نامه منعقد شده مابین اپراتور بندر بوشهر و یک شرکت کشتیرانی، خط جدید کشتیرانی بوشهر – کشورهای حوزه خلیج فارس با تمرکز ویژه بر کشور امارات راه اندازی شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان […]
خط کشتیرانی بوشهر - کشورهای خلیج‌فارس راه اندازی شد

همچنین بخوانید: