افزایش ترافیک محصولات شیمیایی در مجتمع بندری امام خمینی(ره)

زمان مطالعه: 1 دقیقه



با هدف جذب بازارهای جدید و تنوع‌بخشی به سبد صادراتی کالا ، دو محموله محصولات شیمیایی(کالای خطرناک) متعلق به یک شرکت پتروشیمی جمعا به وزن ۳۷۰ تن از مبدأ مجتمع بندری امام خمینی(ره) بارگیری و ارسال می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ مهران میدری معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام این خبر افزود: با هدف ایجاد بازارهای جدید و تنوع‌بخشی به سبد کالای صادراتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره)، با همت و تلاش کارشناسان امور بندری و اقتصادی این اداره کل  امکان جذب محصولات شرکت پتروشیمی کارون از مجموعه شرکت‌های فعال در صنایع پتروشیمی همجوار به منظور افزایش ترافیک کالا در پایانه کانتینری فراهم شد.

میدری در ادامه افزود:  مقرر است دو محموله از محصولات شیمیایی از نوع کالای خطرناک هر یک به  ظرفیت صادرات ۱۱۸ تن و در مرحله‌ی بعدی به ظرفیت۲۵۰ تن پس از بسته‌بندی مجدد به میزان ۴۰۰ بشکه به منظور صادرات از طریق پایانه کانتینری این مجتمع بزرگ بندری بارگیری و ارسال شود.

وی تصریح کرد: این فرآیند با در نظر گرفتن کلیه الزامات HSEو استانداردهای IMDG CODE صورت پذیرفته است.

یادآور می‌شود پایانه کالای خطرناک مجتمع بندری امام خمینی(ره)  در مساحتی نزدیک به  ۵۵ هزار متر مربع  با برخورداری از نیروهای متخصص حوزه کالاهای خطرناک و ظرفیت پذیرش ۹ کلاس کالای خطرناک منطبق با استانداردهای جهانی و کلاس‌بندی کالاهای خطرناک سازمان ملل از جمله پایانه‌های مجهز و استاندارد در سطح کشور است که آمادگی ارائه خدمات به صاحبان کالا و بازرگانان جهت صادرات و واردات را  دارد.

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

درخشش دانش بنیان‌ها برتارک ساختمان تازه تاسیس مرجع دریایی

چ بهمن 26 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از طراحی یک نرم ‌افزار کاملا بومی و ساخته شده توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان با هدف استفاده در مرکز کنترل ترافیک دریایی استان خبر داد. به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه […]

همچنین بخوانید: