صید ۱۷۵۰ تن انواع ماهی در گلوگاه

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/مازندران مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه از صید یک هزار و ۷۵۰ تن انواع ماهی از منابع آبی این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی مازندران، مهدی باباجانی از برداشت یک هزار و ۷۵۰ تن انواع ماهی گرم آبی، سردآبی و استخوانی از منابع آبی شهرستان گلوگاه خبر داد.

وی تصریح کرد: امسال ۱۰ آببندان عمومی دومنظوره این شهرستان به مساحت ۲۶۰ هکتار که برای ذخیره آب مزارع شالیزاری استفاده می‌شود، به پرورش ماهی نیز اختصاص یافت و انواع ماهی گرم‌آبی شامل کپور، فیتوفاگ، بیگ هد و آمور به وزن ۸۳۰ تن از آنها صید شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه گفت: از ۴۷ هکتار مزارع گلوگاه به مساحت ۲۰۸ هکتار، انواع ماهی گرم‌آبی به وزن ۸۲۰ تن برداشت شد.

این مسئول افزود: تاکنون ۳۸ تن ماهی سردآبی (قزل آلا) از استخر واقع در منطقه هزارجریب و ۶۲ تن ماهی استخوانی از دریای این شهرستان صید شد.

وی بیان کرد: ماهی یک ماده غذایی مغذی با پروتئین بالا و چربی کم است که طیف وسیعی از فواید سلامتی را به همراه دارد. ماهی‌هایی با گوشت سفید، به ویژه نسبت به سایر منابع پروتئین حیوانی، چربی کمتری دارند و ماهی‌های روغنی، سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ یا چربی‌های خوب هستند.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جابه جایی مسافر و کالا در مسیر دریایی گناوه و جزیره خارگ از سر گرفته شد

س اسفند 2 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقهگناوه – مرین‌پرس – رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه گفت: جابه جایی مسافر و کالا و اقلام موردنیاز بین بندر گناوه و جزیره خارگ که به علت شرایط ناپایدار جوی به مدت پنج روز متوقف شده بود، روز سه شنبه از سر گرفته شد. منبع

همچنین بخوانید: