داشتن اشراف و ایده پردازی نیاز جامعه نخبگانی کشور است/ نخبگان باید در نظام اداری کشور تحول‌آفرین باشند

زمان مطالعه: 3 دقیقه



معاون سرمایه انسانی سازمان اداری استخدامی کشور ، داشتن اشراف اطلاعاتی و ایده پردازی را دو نیاز جامعه نخبگانی کشور عنوان کرد و گفت: نخبگان با ایده پردازی و ابتکار عمل، می‌توانند در نظام اداری کشور تحول‌آفرین و منشأ اثر باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، حسین عرب اسدی با حضور در سازمان بنادر و دریانوردی درجمع نخبگان شرکت ‌کننده در دومین دوره آموزش و ارزیابی ویژه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور، با بیان این مطلب اظهار داشت: در اولین وهله نیاز است نخبگان شرکت‌کننده در این دوره بتوانند اشراف خود را به مسائل افزایش دهند تا بتوانند با انتخاب صحیح خود، تحول مورد نیاز کشور را رقم بزنند.

معاون سازمان اداری و استخدامی کشور در این نشست که علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل ، حسن بیک محمدلو معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع  و شهلا اسماعیل پور مدیرکل توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بنادر و دریانوردی نیز حضور داشتند، با تاکید بر لزوم داشتن اشراف در نظام اداری کشور نیز گفت: بدون تدبیر و ایده پردازی نباید وارد نظام اداری کشور شد و ایده ها نیز باید بقدری راهگشا و پاسخگوی نیازها باشد تا سیستم اداری را مجاب به اجرای آن کند.

به گفته عرب اسدی، ۱۸ سال قبل آیین نامه جذب نخبگان در دولت تدوین شده است اما اجرایی نشد  اما در این دولت عزم بر آن است به لطف خدا و همکاری بنیاد ملی نخبگان، جریان ورود و جذب آنها در دستگاه‌های دولتی آغاز شده و با برگزاری این دوره‌ها می‌توان سایر سازمان و دستگاه‌های اجرایی کشور را نسبت به جذب نیروهای نخبه تشویق کرد و این اتفاق را باید به فال نیک گرفت.

وی سناریوی این دوره را «شناخت وضع موجود» و «شناخت وضع مطلوب» خواند و گفت: از پس تجربه مسئله‌شناسی و آشنایی با نظام مسائل و ترسیم افق دولت، شرکت‌کنندگان به مرحله ارائه ایده تحولی می‌رسند و این ایده توسط دستگاه اجرایی مرتبط ارزیابی و داوری می‌شود و در نهایت این افراد در آن دستگاه جایابی می‌شوند.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور ، نخبه بودن را یک فرصت و یک مسئولیت؛ توصیف کرد و با بیان اینکه پرچم‌دار این تحول بزرگ در کشور نخبگان هستند، خطاب به نخبگان حاضر در جلسه، گفت: شما می‌توانید در نظام اداری تحول‌آفرین باشید و به این باور داشته باشید که می‌توانید منشأ اثر باشید. از طریق تیم‌سازی و شبکه‌سازی تلاش کنید و به وضعیت موجود راضی نباشید و تحول و تغییر در بالاترین سطح دستگاه را دنبال کنید.

عرب اسدی افزود: ما بپذیریم که می‌‌توانیم منشاء اثر باشیم و معادلات و تغییرات جهانی را که رقم می‌‌خورد به دقت رصد کنیم. نگاه نخبگان باید از این سو باشد. نکته ‌ دیگر روحیه تحول‌خواهی است که مستلزم تیم‌سازی و شبکه‌سازی است.

وی خطاب به نخبگان خاطر نشان کرد: حداقل یک تا دو سال ابتدایی کار خود در ادارات دولتی را صرف یادگیری و کسب تجربه کنید و تعاملات خود را با افراد باتجربه و اثرگذار ادارات افزایش دهید و بعد به دنبال پیدا کردن جایگاه و شکوفاکردن استعدادهای خود باشید.

 

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

طرح توسعه جامع بندر گناوه در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر آغاز می‌شود

س اسفند 9 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، کیامرث جوکار از آمادگی بندر گناوه در استقبال از سفر دوم رئیس جمهور و هیئت دولت سیزدهم به بندر گناوه خبر داد و اظهار داشت: در این سفر عملیات اجرایی طرح توسعه جامع بندر گناوه آغاز می شود که برای […]

همچنین بخوانید: