طرح توسعه بندر گناوه و پایانه بین‌المللی مسافری دریایی بوشهر دو پروژه مهم و‌ ارزشمند سازمان بنادر/ بندر سنتی گناوه به یک بندر استاندارد تبدیل می شود/ ضرورت تدوین برنامه گردشگری دریایی داخلی در استان‌های جنوبی کشور

زمان مطالعه: 2 دقیقه



وزیر راه و شهرسازی، توسعه بندر گناوه و پایانه بین‌المللی مسافری دریایی بوشهر را دو پروژه مهم و‌ارزشمند سازمان بنادر و دریانوردی توصیف کرد و از تبدیل بندر سنتی گناوه به یک بندر استاندارد، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، آیین آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه جامع بندر گناوه و شروع بهره‌برداری از پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر همزمان با سفر رئیس جمهور به استان بوشهر با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و‌شهرسازی، جمعی از مدیران ، معاونان و‌مشاوران وزیر ، علی اکبر صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، عبدالکریم جمیری؛  نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و‌محلی برگزار شد با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای موقعیت خاصی در حوزه دریایی و بندری است، اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا پروژه طرح توسعه جامع بندر گناوه تا سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد و  از فردا باید عملیات اجرایی پروژه آغاز شود.

سهم بالای بندر بوشهر در حوزه تردد شناورهای سنتی

وی ادامه داد: از ۲۵۰۰ شناور سنتی در بنادر جنوبی کشور، ۱۸۵۰ شناور در محدوده بوشهر تردد می‌کنند که سهم بسیار  بالایی است؛ همچنین ۵۳۰ شناور در بندر گناوه پهلوگیری می‌کنند و علی‌رغم چنین حجم و ظرفیتی باید اذعان کرد بندر فعلی گناوه به لحاظ ایمنی در شرایط مناسبی قرار ندارد و ظرفیت فعلی اجازه پهلوگیری مناسب نمی‌دهد.

توسعه بندر گناوه، نوید بخش روزهای خوب مردم و تجار منطقه

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید از مخاطرات احتمالی در حوزه دریایی جلوگیری کرد، گفت: توسعه بندر گناوه، نوید بخش روزهای خوبی برای فعالان اقتصادی استان بوشهر و به ویژه مردم گناوه است و باید اتفاقات خطر آفرین به حداقل ممکن برسد.

بذرباش با اشاره به اینکه توسعه گردشگری دریایی نیازمند زیرساخت است، اظهار داشت: باید برنامه گردشگری داخلی در  ۴ استان بندری جنوبی کشور مدنظر و مقوله توسعه اقتصاد دریایی در دستورکار قرار گیرد و زنجیره حمل و نقل دریایی کامل شود.

بنادر، سرمایه اقتصادی کشور به شمار می‌روند

وی با بیان اینکه بنادر، سرمایه اقتصادی کشور به شمار می‌روند، گفت: تبدیل بندر گناوه از یک بندر سنتی به یک بندر استاندارد با توجه به گره خوردن معیشت مردم منطقه با دریا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و امیدوار هستیم با بهبود از وضعیت ایمنی شناورها در بندر گناوه، اینگونه دغدغه مردم منطقه برطرف شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برقراری خط مستقیم کشتیرانی بین ایران-ونزوئلا

ج اسفند 12 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مانا، سفارت ایران در کاراکاس در بیانیه‌ای اعلام کرد: خط مستقیم کشتیرانی بین ایران-ونزوئلا با هدف حمایت و پشتیبانی از تجار و بازرگانان ایران و ونزوئلا از بهمن ۱۴۰۱ برقرار گردیده است. در بیانیه سفارت ایران آمده است: «ضمن تشکر از مدیران محترم شرکت […]

همچنین بخوانید: