اجرای ایمن طرح سفرهای دریایی نوروزی بدون هیج حادثه جانی/ نجات 386 نفر با اقدام به موقع تیم های جستجو و نجات دریایی

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه در طرح سفرهای دریایی نوروزی 1402، هیچ حادثه جانی اتفاق نیفتاده است، تاکید کرد: این سازمان با ایجاد و مدیریت 24 مرکز اصلی و فرعی جستجو و نجات دریایی و به­کارگیری 21 فروند شناور ناجی با تیم های آموزش دیده و با تجربه در بنادر جنوب و شمال کشور، طی 22 عملیات دریایی موفق به نجات 386 نفر مسافر و گردشگر دریایی در ایام طرح نوروز 1402 شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده افزود: با ارتقای ضریب ایمنی سفرهای دریایی از طریق افزودن 126 همیار ناجی به تیم های عملیاتی و افزایش نقطه استقرار تیم های جستجو و نجات دریایی به 150 نقطه از سواحل کشور، 386 نفر از حوادثی چون افتادن به دریا، به گل نشستن، خروج شناور از مسیر ، نقص فنی شناور مسافری، خدمات پزشکی و … نجات یافته اند.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به هوشیاری و آمادگی تیم های جستجو و نجات دریایی و افزایش نظارت ها در طرح سفرهای دریایی نوروزی، اظهار داشت: سفرهای دریایی نوروزی در بنادر و جزایر کشور فاقد هرگونه خسارات جانی بوده است که علاوه بر همکاری مردم در رعایت اصول ایمنی دریایی، ناشی از ارتقای نظارت ها و استانداردهای ایمنی کشتی­ها و شناورها از یک سو و از خود گذشتگی و آمادگی تیم های جستجو و نجات دریایی است.

وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد تعامل مناسب بین سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان هلال احمر و سازمان هواپیمایی کشوری و برگزاری مانور های مشترک جستجو و نجات دریایی و هوایی، ظرفیت های عملی نجات دریایی و حوزه هوایی ارتقا یابد.

 

 

 

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شصت و دومین شماره نشریه الکترونیکی دریایی و بندری «بایندر»…

د فروردین 14 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه شصت و یکمین شماره نشریه تخصصی حوزه دریایی و بندری «بایندر» منتشر شد. به گزارش سی نیوز، در این شماره به طور ویژه به پرونده چالش های سوخت کم سولفور پرداخته شده است. بر اساس این گزارش، در شصت و دومین شماره نشریه تخصصی «بایندر» یادداشت […]

همچنین بخوانید: