تلفات ۶۵۰ تن ماهی در سیل اخیر نهاوند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرین‌پرس/همدان مسئول شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: میزان خسارت وارده طی بارندگی شدید روزهای گذشته به صنعت آبزی‌پروری شهرستان نهاوند، تلفات ۶۵۰ تن ماهی و بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

مصطفی کزازی در گفت‌وگو با مرین‌پرس، اظهار کرد: بارش‌های شدید باران که در روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه در شهرستان نهاوند با بارش ۷۱ میلیمتری همراه بود، باعث طغیان و بالا آمدن آب در بستر رودخانه گامسیاب و سایر رودخانه‌های شهرستان شد که در اثر این روخداد و با گل‌آلود شده آب رودخانه گامسیاب به بیش از ۴۰ درصد مزارع پرورش ماهی شهرستان خسارت شدید وارد شد.

وی افزود: در حال حاضر ۸۶ مزرعه تکثیر و پرورش ماهی در شهرستان وجود دارد که ۳۶ مزرعه آن در اطراف رودخانه گاماسیاب قرار دارند و از آب این رودخانه بهره‌برداری می‌کنند که طغیان رودخانه گاماسیاب باعث گل‌آلودگی شدید آب و در نتیجه خسارت به آبزیان، ابنیه و زیرساخت‌های مزارع پرورش ماهی شهرستان شده است.

کزاری ادامه داد: در پی بروز این حادثه تیمی متشکل از مسئولان ذیصلاح استان و شهرستان از مزارع مذکور بازدید کردند و پس از بررسی‌ها مشخص شد بیش از ۶۵۰ تن ماهی معادل ۹۰۰ میلیارد ریال شامل ماهی‌های پرواری و بچه ماهی به علت گل‌آلودگی شدید و خارج شدن ماهی‌ها از استخرها تلف شده‌اند.

وی تأکید کرد: در راستای حمایت از آبزی پروران از ابتدای سال زراعی جدید طرح بیمه اجباری مزارع پرورش آبزیان از مرحله تخم چشم‌زده تا ماهی پرواری آغاز شده و تمام آبزی پروران می‌توانند با در دست داشتن مجوز فعالیت و پروانه بهره‌برداری معتبر با مراجعه به شعب بانک کشاورزی و شرکت خدمات بیمه کشاورزی نسبت به بیمه کردن مزارع و آبزیان خود اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نصب آزمایشی ماهواره استارلینک بر روی کشتی‌ها

د فروردین 28 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش گروه  بین‌الملل مانا به نقل از ترید‌ویندز؛ مدیریت کشتی شرکت کلمبیا (CSM) اعلام کرد: مجموعه‌ای از ماهواره‌های مدار پایین زمین (LEO) را که توسط SpaceX اداره می‌شوند به طور آزمایشی بر روی کشتی‌ها نصب کردند؛ بر این اساس ماهواره‌های استارلینک از LEO استفاده کرده […]

همچنین بخوانید: