نتیجه اجرای صحیح رهگیری 33 اقدام حفاظتی کشتی های پرساینر تون ماهیان : 99.7 % انطباق! اثرات اجرای صحیح نظامنامه های HACCP در توسعه بازار و اقتصاد صنعت آبزیان

زمان مطالعه: 3 دقیقه

گزارش اقدامات و تعهدات حفاظت سالانه ISSF نشان می دهد که فعالیت شرکت ها 99.7 درصد با اقدامات حفاظتی انطباق داشته است

بنیاد بین‌المللی پایداری غذاهای دریایی International Seafood Sustainability Foundation (ISSF)  گزارش سالانه انطباق اقدامات و تعهدات حفاظتی خود را منتشر کرده است. این گزارش نرخ انطباق 99.75 درصدی را در سال 2022 توسط 25 شرکت مشارکت‌کننده در مورد 33 اقدام حفاظتی ISSF را در عمل نشان می‌دهد.

این گزارش پیشرفت‌های حاصل شده در راستای تضمین پایداری صید جهانی ماهی تون توسط این شرکت‌ ها را برجسته می‌کند و نشان می‌دهد که 23 شرکت از 25 شرکت با تمام اقدامات حفاظتی ISSF  مطابقت دارند. دو شرکت دیگر هم هر کدام یک عدم انطباق جزئی در یک معیار حفاظتی داشتند که مربوط به برچسب‌گذاری محصول بر اساس گونه و منطقه بوده است (اقدام حفاظتی شماره CM 2.3).

گزارش جدید نشان می دهد که 23 از 25 شرکت غذای دریایی شرکت کننده ISSF با تمام اقدامات حفاظتی ISSF برای صیادی پایدار در سال 2022 مطابقت کامل داشتند.

سوزان جکسون، رئیس ISSF گفت: «در عصری که تعهدات پایدار در بخش خصوصی به طور فزاینده‌ای رایج می‌شود، شرکت‌های همکار با  ISSF ، همچنان در تعهد خود به حسابرسی دقیق، شفاف و فرآیند انطباق، برجسته و کوشا هستند. ما در حالی که نهمین سال از رویکرد ISSF را جشن می‌گیریم ، نمی‌توانیم ارزش بدست آمده این پیشرفت های منسجم در مورد شیوه‌های تجاری شرکت‌های پیشرو ماهی تون در جهان را نادیده بگیریم.

جزئیات گزارش

این گزارش پیشرفت شرکت ها را در سال گذشته در انطباق با 33 اقدام حفاظتی ISSF (CM) از قبیل موارد زیر دنبال می کند:

  • نشان دادن توانایی ردیابی محصولات از کد قوطی یا فاکتور فروش به کشتی و سفر صیادی
  • ارائه داده های خرید سه ماهه بر اساس کشتی، تاریخ سفر، گونه، اندازه و سایر داده ها به نهادهای علمی RFMO
  • انجام معاملات فقط با آن دسته از شناورهای لانگ لاین که صاحبان آنها دارای نظامنامه تعهد اجرای بهترین شیوه ها برای کاهش صید جانبی کوسه ها و لاک پشت های دریایی هستند.
  • ایجاد ساختار و پیگیری سیاست‌هایی برای پرهیز از صید کوسه و اجتناب از معاملات با کشتی‌هایی که صید غیر قانونی کوسه را انجام می‌دهند.
  • انجام معاملات فقط با کشتی‌هایی که کاپیتان آنها اطلاعات علمی مبتنی بر بهترین شیوه‌ها مانند کاهش صید جانبی را از ISSF دریافت کرده‌اند.
  • اجتناب از معاملات با کشتی هایی که در فهرست صیادی غیرقانونی و گزارش نشده (IUU) وRFMO قرار دارند.

یکی از اقدامات حفاظتی ISSF به تازگی برای دوره ممیزی 2022 اجرایی شد و همه 25 شرکت با آن مطابقت کامل داشتند: احیا ماهی تون یلوفین

گزارش در مورد حسابرسی انطباق شرکت

ISSF  به عنوان بخشی از تعهد خود به تقویت شفافیت و مسئولیت پذیری در صنعت ماهیگیری، حسابرس شخص ثالث MRAG Americas را برای ارزیابی انطباق شرکت های غذای دریایی مشارکت کننده با اقدامات حفاظتی بر اساس پروتکل حسابرسی دقیق، درگیر می کند.

علاوه بر این گزارش، خلاصه گزارش‌های شرکت ها جداگانه‌ منتشر می‌شود که در آن مطابقت هر شرکت با اقدامات حفاظتی ISSF را شرح می‌دهد و این گزارش ها در وب سایت ISSF منتشر می گردد. گزارش های حسابرسی شرکت ها برای سال 2022 در مارس 2023 ارسال شده است.

گزارش انطباق اقدامات و تعهدات حفاظتی سالانه در سه ماهه چهارم سال 2023 به روز خواهد شد تا هر گونه پیشرفت در انطباق توسط شرکت های شرکت کننده ISSF را منعکس کند. بهبودهایی که قبل از انتشار به‌روزرسانی این گزارش انجام شده است در گزارش‌های انطباق شرکت‌ها که در وب‌سایت ISSF موجود است، ذکر خواهد شد.



تعداد بازدید:
۰

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مجتمع پرورش میگوی شهدای هندیجان افتتاح شد

پ اردیبهشت 7 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز پنجشنبه مجتمع پرورش میگوی شهدای هندیجان با حضور علی سلاجقه به بهره‌برداری رسید. این مجتمع دارای ۱۰ مزرعه است که آبگیری آن از طریق رودخانه زهره و در هنگام اختلاط آب‌شور دریا و آب شیرین رودخانه در هنگام مد صورت […]

همچنین بخوانید: