آغاز به کار رسمی سامانه مدیریت تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در مجتمع بندری انزلی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین یونسی یکشنبه 17 اردیبهشت ماه در مراسم آغاز به کار رسمی سامانه مدیریت تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در مجتمع بندری انزلی با اشاره به قدمت دیرینه این بندر اظهار داشت:  انزلی با سبقه ای 300 ساله، قدیمی ترین بندر شمال کشور است.

 

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه مجتمع بندری انزلی دارای ۱۷ پست اسکله و ظرفیت اسمی ۱۰ میلیون تنی است، خاطرنشان کرد: این بندر، اولین بندر شمال کشور است که توانسته ظرفیت واقعی هفت میلیون تنی را تجربه کند.

 

وی با بیان اینکه پتانسیل خوبی در بندر انزلی وجود دارد، تصریح کرد: زیرساخت های خوبی در این بندر ایجاد شده است و صاحبان کالا علاقمند به مراودات تجاری از طریق این بندر هستند.

 

یونسی مجتمع بندری انزلی را متفاوت با بنادری که خارج از محدوده شهری هستند، دانست و گفت: این بندر دارای۱۴۲ هزار اراضی در محدوده شهری بوده و این سامانه کمک شایانی به کاهش حجم ترافیک در سطح شهر می کند و همچنین موجب بهبود ترافیک درون بندر خواهد شد.

 

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان؛ این سامانه خدمات مختلفی از جمله جلوگیری از قاچاق کالا، انضباط بخشی و افزایش سرعت در کار تخلیه و بارگیری را به همراه دارد.

 

یکپارچگی اطلاعات بین ارگان‌ها از اهداف اداره کل فناوری اطلاعات سازمان بنادر و دریانوردی

 

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان بنادر و دریانوردی نیز با بیان اینکه بدنبال افزایش بهره وری با استفاده از فناوری و ارتباطات در حمل و نقل دریایی هستیم، اظهار داشت: امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در همه کسب و کارها عجین شده و این موضوع در حمل و نقل دریایی نیز مغفول نمانده است و از سامانه ها برای افزایش بهره‌وری استفاده می شود.

 

وی با بیان اینکه هدف دولت سیزدهم این است که سامانه ها به کمک سازمان های اجرایی آمده و خدمات را به صورت غیرحضوری و کاملا الکترونیکی در اختیار بهره برداران قرار دهند، افزود: این مهم در سازمان بنادر و دریانوردی محقق شده و از سال گذشته با اتصال به درگاه ملی، همه مجوزهای سازمان از این طریق ارائه می‌شود و احتیاج به مراجعه حضوری برای تقاضا و یا دریافت مجوزهای مربوطه وجود ندارد.

 

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سامانه مدریت تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای ایجاد شده در مجتمع بندری انزلی، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این سامانه این است که به دست توانمند همکاران در سازمان بنادر طراحی و ساخته شده است و آمادگی این را دارد در آینده توسعه های مختلف را در حوزه های مختلف داشته باشد و می تواند تمام نیازهای مورد درخواست بهره‌برداران را پاسخگویی کند و نیازی به دریافت اطلاعات دستی و تبادل اسناد کاغذی ندارد.

 

خورسندی افزایش بهره وری خدمات توسط این سامانه را از جمله مواردی دانست که به صورت کاملا الکترونیک ارائه می گردد و گفت: این سامانه از ترافیک شهری و همچنین ترافیک بندری جلوگیری کرده و می تواند بازدهی بیشتری در حوزه خدمات داشته باشد.

 

وی  یکی از اهداف اداره کل فناوری اطلاعات سازمان بنادر و دریانوردی را یکپارچگی اطلاعات بین ارگان ها دانست و اذعان داشت: با همکاری متقابل تبادل اطلاعات صورت می گیرد و در قدم بعدی سامانه‌ ای کاملاً یکپارچه در حوزه عملیات بندری ایجاد خواهیم کرد که از سال گذشته اقدامات ابتدایی آن شروع شده است.

 

مدیرکل دفتر فاوای سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حوزه سامانه عملیات بندری قطعا تعدد سامانه ها از بین رفته و یکپارچه خواهد شد، عنوان کرد: یکی از مهمترین ویژگی هایی که در این سامانه وجود دارد، بحث داشبورد مدیریتی است که باید در اختیار مدیران برای تصمیم گیری در حوزه های مختلف قرار گیرد.

 

پایان پیام/

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهره برداری از چهار طرح عمرانی و بندری در بنادر غرب هرمزگان

د اردیبهشت 18 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اعلام کرد: چهار طرح عمرانی و بندری در حوزه بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با هدف افزایش توان عملیاتی، ایمنی و تخلیه و بارگیری کالا با تکیه بر توان داخلی و بهره‌گیری از تولیدات ملی به بهره‌برداری رسید. به گزارش […]

همچنین بخوانید: