برگزاری رزمایش ملی ترکیبی پدافند غیرعامل با رویکرد زیستی در بندر نوشهر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، در آیین افتتاح این رزمایش، سعید کیاکجوری با تأکید بر اینکه پیشگیری از تهدیدات زیستی در رأس برنامه های اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران قرار دارد، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک سازمان پیشرو که تلاش دارد انواع تهدیدات طبیعی و انسان‌ساز را در بنادر کشور که مبادی ورود و خروج کالا و مسافر با سایر کشورها می‌باشد، مورد رصد قرار داده و در راستای آمادگی، بازتوانی و ارتقاء تاب‌‌آوری با تدبیر و بینش گام بردارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: این رزمایش با حضور و مشارکت سازمان پدافند غیرعامل کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان دامپزشکی، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان استاندارد و دیگر دستگاه های استانی و شهرستانی صبح امروز در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر برگزار شد.

وی ارتقاء آگاهی مدیران سازمان‌ها در سطح کشور و دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی در زمینه انواع تهدیدات زیستی، ایجاد هماهنگی بین سازمانی و دستگاهی در مقابله با این تهدیدات، طراحی و تمرین سیستم فرماندهی حادثه(ICS) با حضور سایر ارگان ها و دستگاه های برون سازمانی را از مهم ترین اهداف برگزاری رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل با رویکرد زیستی برشمرد.

در ادامه فرماندار نوشهر نیز وحدت عامل موفقیت و پیروزی‌ها است، اظهار داشت: دشمن به این نتیجه رسید که با پدافند عامل حریف ما نیست و بنابراین با پدافند غیرعامل در حوزه زیستی، شیمیایی و… به دنبال ضربه زدن است.

رستم زرودی با بیان اینکه شهرستان نوشهر بیشترین ساحل را در استان مازندران دارد، ابراز داشت:  متأسفانه تعداد ماهیان کفال در منطقه ما به شدت کاهش یافت که علت آن می‌تواند مشکلات زیست محیطی باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه نوشهر دارای ۴ دریاچه است، تصریح کرد: در برخی مناطق گیاهانی مشاهده شده است که بومی منطقه نیستند و به همین دلیل در حال تحقیقات بر روی این گیاهان هستیم تا اثرات احیاناً مخرب زیست محیطی آن مورد بررسی قرار گیرد.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه ما از مشکلات زیست‌محیطی اطلاعات کافی نداریم، تأکید کرد: باید پیش‌بینی و پیشگیری را در حوزه پدافند غیرعامل دستور کار داشته باشیم

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۱۵ هزار لیتر آب برای تولید یک کیلو گوشت گوساله مصرف می‌شود

چ خرداد 3 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر، جواد گوزلی امروز در نشست خبری رونمایی از محصول جدید فرآوری شده ماهی قزل‌آلا برای اولین بار در کشور با اشاره به اینکه سرانه مصرف ماهی در جهان برای هر نفر در سال ۲۰ کیلوگرم است و سرانه مصرف در کشورهایی مثل […]

همچنین بخوانید: