پسکرانه بنادر باید به صنایع سبز و هایتک اختصاص یابد

زمان مطالعه: 2 دقیقه
پسکرانه بنادر باید به صنایع سبز و هایتک اختصاص یابد




تین نیوز


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور می تواند در مسیر ساخت، تعمیر و نگهداری شناورها در شمال و جنوب گام بردارد، گفت: باید شرایط را سخت شناورهای اقیانوس پیما فراهم کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، احمد دنیامالی ، درباره ظرفیت پسکرانه بنادر به منظور انجام فعالیت های تولیدی و صنعتی در راستای رشد تولید در کشور، اظهار داشت: در بنادر کشور از ظرفیت مطلوبی برخوردار هستیم و باید پسکرانه بنادر را به مقوله صنایع هایتک، صنایع سبز و صنایع سازگار با محیط زیست اختصاص دهیم تا با فعالیت های ارزش افزوده ای، شاهد بهبود وضعیت اشتغال باشیم.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی از این ظرفیت برخوردار است که با استفاده از ظرفیت پسکرانه بنادر کشور به رشد تولید و اشتغالزایی کمک و شرایط را برای تحقق منویات مقام معظم رهبری فراهم کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی برای مناطق آزاد در کشور به عنوان یک فرصت بی نظیر به شمار می رود، بیان کرد: مناطق آزاد از این شرایط برخوردار است تا با بهره مندی از مناطق خود، توسعه اقتصاد دریاپایه را تسریع کرد.

دنیامالی با اشاره به اینکه کشور ما می تواند در مسیر ساخت، تعمیرات و نگهداری شناورها در شمال و جنوب کشور، حرکت کند، گفت: در حوزه صنایع دریایی باید به سمت خودکفایی کشور پیش برویم شرایط را برای ساخت شناورهای با مقیاس بزرگ و اقیانوس پیما، فراهم کنیم.

وی افزود: از این ظرفیت برخوردار هستیم تا در شمال و جنوب کشور از ظرفیت خود استفاده کنیم و با رونق صنایع دریایی، حضور موثرتری حمل ونقل دریایی داشته باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت ناوگان حمل ونقل دریایی ، بیان کرد: کشور ما در خاورمیانه در حوزه ناوگان تجاری و نفتی بی رقیب است و جزء کشورهایی به شمار می رود که بر اساس استانداردهای سازمان جهانی دریانوردی در لیست سفید قرار دارد.

دنیامالی با اشاره به ظرفیت های تجاری و نفتی کشور، عنوان کرد: از ظرفیت دریایی بسیار بالایی برخوردار هستیم و اعتقاد داریم بخش بازرگانی و نفتی باید فضا را برای فعالان خصوصی در حوزه دریا فراهم کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رویکردها و غفلت‌های نادرست، منجر به تضعیف مزیت‌های ایران در…

ی خرداد 21 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد، «محمدرضا توکلی زاده»، رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی به پروژه اتصال بندر فاو عراق به ترکیه به عنوان یکی از مصادیق این موضوع اشاره و بیان کرد: برآورد کارشناسان این است که با اجرای این طرح عملا بنادر جنوبی ایران […]

همچنین بخوانید: